אלפי מפגינים בכל רחבי הארץ יצאו כבר בשעת בוקר מוקדמת (ראשון) לתהלוכות והפגנות נגד אפליית המדינה את הלהט"בים בזכויות לילדים, כשברקע אלפי עובדים במאות חברות במשק ששוחררו מעבודתם על ידי מעסיקיהם המזדהים עם מטרות המאבק במה שיזכר כ"שביתת הלהט"ב" הראשונה בישראל.

המפגינים חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב ולאחר מכן גם את נתיבי איילון לדרום לשעה ארוכה כשהלכו לאורכה של תל אביב עד דרום העיר, בירושלים נעצרו שני מפגינים במחאה שהתקיימה ליד מעון ראש הממשלה ולאחר מכן שוחררו בהתערבות ח"כ מיכל רוזין (מרצ), בבאר שבע נחסם הרחוב הראשי של העיר, שד' רגר על ידי תהלוכת מפגינים במהלכה נפצע קל דובר "הבית הגאה" בעיר מרכז שלטענתו ניסה לדרוס אותו. הפגנות נוספות נרשמו בחיפה, בכרמיאל ובמוקדים נוספים. לכל אורך היום פועל בשד' רוטשילד בתל אביב מטה מאבק שגם שידר ראיונות עם מעצבי דעת קהל בקהילה הגאה ובציבוריות הישראלית בכלל התומכים במאבק. את המאהל פקדו לאורך היום גם חברי כנסת רבים, בעיקר ממפלגות האופוזיציה.
הפגנת קהילת הלהט"ב בנתיבי איילון
 
הפגנת קהילת הלהט"ב בל אביב
את העצרת המרכזית קיימה הקהילה בכיכר רבין בתל אביב בשעות הערב בהשתתפות קרוב ל-100 אלף מפגינים כשעל הבמה גם נציגים מהקהילה הטרנסג'נדרית הסובלת מאפליה ואלימות שיטתיים, זוג האמהות אורלי ורוית ויסלברג-צור שהגישו את בג"ץ השיוויון ברישום ההורות שיידון השבוע ואפילו נציג של הקהילה מיישובי עוטף עזה כדי להדגיש את החיבור של המאבק עם כל חלקי הארץ. צה"ל סירב לתת לחיילים בסדיר אפשרות להשתתף בעצרת משום שסיווג אותה כאירוע "פוליטי" למרות פניית האגודה לזכויות האזרח לאפשר לחיילים להשתתף באירוע. גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לא נענה להצעה של אגודת הלהט"ב להשתתף בעצרת ומלשכתו נמסר בפשטות שהנשיא אינו משתתף בהפגנות. בעצרת השתתפו אמנים רבים מהקהילה בהם אורנה בנאי, רן דנקר, קורין אלאל, רונה קינן ודנה אינטרנשיונל. 

"אלטרנטיבה למציאות הישראלית"

חן אריאלי, יו"רית אגודת הלהט"ב, אמרה בנאומה בעצרת: "הערב, הקהילה הזו בשיא כוחה, מציעה לא פחות מאלטרנטיבה למציאות הישראלית. מציעה תכנית הפעלה אחרת. כזו שלוקחת בחשבון את השוני והמורכבות, אוספת אותן לקריאה אחת נרגשת ומוכיחה הלכה למעשה – יחד אנחנו חזקות. יחד, אנחנו ניצור את הישראליות שאנחנו מבקשות לחיות בה. המאבק הזה הוא לא רק להטבי. הערב הזה, אנחנו עומדות כאן - הומואים, לסביות, ביסקסואליות, טרנס, קווירים, סטרייטים וסטרייטיות. אנחנו עומדות כאן, יחד עם ציבור ענק, שתומך, שמאמין, שרוצה לחיות פה, בהבנה שכולנו שווים. שלכולנו הזכות לחיות בביטחון, הזכות להיות אזרחים שווים ושוות. זהו לא פחות ממאבק על דמותה של המדינה שלנו". 
 
ח״כ איציק שמולי שמשתתף בהפגנה אמר: "לא נשתוק עוד. המאבק הזה הוא לא רק על זכויות הקהילה אלא על דמותה של המדינה. זו המאה ה-21, לא מושיבים אנשים מאחור באוטובוס בגלל צבע עורם, ולא ימנעו את הזכות להורות בשל נטייתם. נתניהו מכר למיעוט קיצוני בממשלתו את הדבר החשוב ביותר לנו כחברה עבור אינטרס פוליטי זר- את ערך השוויון, והאלפים כאן דורשים ממנו לעצור את זה, במקום לבגוד בערכים הליברלים ולשרת את גורמי החושך".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה, אמרה בכיכר רבין: "הפגנת מחאה מוצדקת מאין כמוה. הערב, ולאורך היום ראיתי תנועות נוער, סטרייטים, להט"בים וכל הגוונים של ישראל. מה שקורה כאן בימים האחרונים רק מוכיח ששוויון זכויות לקהילת הלהט"ב הוא הכרח. כל הספינים של ראש הממשלה והקואליציה לא יעזרו, אנחנו ניאבק עד ליום שבו ישראל תהיה בית לכולם ולכולן".

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני
 
המסר של המפגינים לאורך היום כולו היה חד ופשוט – דרישה לשיוויון בחוק בכל סוגיות הזכויות לזוגיות והורות מוכרת וממוסדת במדינת ישראל, ולא רק בהקשר של חוק האפליה בחוק הפונדקאות. החוק אושר בכנסת בשבוע שעבר לאחר שהורחבה הזכאות ללידה בפונדקאות בישראל רק לנשים יחידניות בנוסף לזוגות גבר ואשה נשואים. המפגינים התמקדו בעיקרון אי השיוויון בחוק כלפי גברים יחידנים וזוגות גברים, אבל גם היו להם תשובות ברורות כלפי כל האמירות השמרניות עמן היו צריכים להתמודד במהלך היום, משאלת חשיבות נוכחותה של אם בחיי הילד ועד לשאלות המוסר סביב סוגיית הפונדקאות בכלל. אבל מארגני המחאה מדגישים כי חוק הפונדקאות הוא רק הזרז לפעולות המחאה. 
 
רגב: "הוחמצה הזדמנות"בקהילת הלהט"ב מתייחסים להבטחת ראש הממשלה נתניהו לתמוך בתיקון חוק הפונדקאות לטובת אבות יחידנים במושב הבא של הכנסת, כאל ספין תקשורתי. זאת משום שסיכוייו של תיקון חקיקה שכזה לעבור בקואליציה הנוכחית הוא אפסי. בהקשר הזה אמרה שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) במהלך היום כי לצערה "בשל שיקולים פוליטיים הוחמצה הזדמנות בחקיקת חוק הפונדקאות" וכי היא "מבינה את רצונם של בני הקהילה הלהט"בית להקים משפחה".

בתגובה אמרה חן אריאלי, יושבת ראש אגודת הלהט"ב: "הצעקה שאנחנו משמיעים מגיעה גם לאזניהם של אלה שהרימו יד בכנסת נגד הקהילה רק לפני כמה ימים. יצאנו לרחובות כי האפליה היא רחבה ומקיפה ופוגעת בכולנו ואנחנו מחוייבים להמשיך להיאבק על פתרון לכל סוגיות האפליה נגדנו. אני מציעה לממשלה לפעול בשיתוף ארגוני הקהילה ולגבש איתנו מתווה לשיויון מלא, לא פחות מזה".