הפגנת הענק של קהילת הלהט"ב התקיימה אמש בכיכר רבין בתל אביב, ואליה הגיעו על פי הערכת המארגנים כ-80 אלף מפגינים. אורלי ויסלברג-צור עתרה לבג"ץ יחד עם בת זוגה רוית על מנת להשוות את הרישום של הורים להט"בים לילד לרישום של הורים הטרוסקסואלים. היא התייחסה הבוקר (שני) בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM לעתירה ולמחאת הענק.  

"כשהבן שלנו נולד לפני שנתיים ביקשנו לרשום אותו במרשם האוכלוסין ללא הצורך במעבר דרך בית המשפט", סיפרה אורלי. "כדי שהורות זוגות הטרוסקסואליים יהפכו להורים עליהם להגשת לפקידת הרישום ובזה העסק נגמר אך כשזה נוגע בזוגות להט"בים המדינה עומדת על הרגליים האחוריות ודורשת מהם להוכיח בבתי משפט את כשירותם כהורים ואת טיב המערכת הזוגית שלהם. אלו דברים שלא יעלו על הדעת כשזה נוגע בזוגות הטרוסקסואליים".
 
על הטענה שהורות חד מינית היא אינה הורות ביולוגית, ציינה: "יש פער אדיר בין התגובות שאנחנו שומעים ברחוב ובתקשורת, שמכירות בנו כאמהות, לעומת עמדת המדינה שמסתכלת עלינו כמשפחה סוג ב'. יש גם הרבה מאוד משפחות הטרוסקסואליות שאינן ביולוגיות. יש נשים רבות שנעזרות בתרומת זרע ואיש לא שואל אותן את השאלות ששואלים אותנו. זו אפליה מכוונת עם מדיניות. בכל הזכויות של הקהילה הלהט"בית המדינה נעמדת על הרגליים האחוריות ולא מאפשרת לנו לחיות בשוויון. אנחנו מקווים שבג"ץ יתקן את הדבר הזה והמדיניות תשתנה".
 


לסיום סיפרה: "השתתפתי בהפגנה, זה היה מפגן כוח מדהים ומרהיב ואנחנו לא נלך אחורה ולא נעצור עד שהמדינה תתעשת ונקבל את כל הזכויות שלנו. אם הממשלה לא תתעשת - בג"ץ יעשה זאת במקומה. אנחנו בכל מקום בארץ ולא הולכים לשום מקום. אני מקווה שנעשה היסטוריה".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן