צו מבנים מסוכנים הוצא לאזור בכותל המערבי בו נפלה הבוקר (שני) אחת האבנים וכמעט פגעה במתפללת שעמדה במקום, זאת לאחר שהיום הגיעו למקום ראש העיר, ניר ברקת, מהנדס העיר, שלמה אשכול, ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה. האזור גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה. 



ברקת התייחס לאירוע ואמר כי "קרה נס גדול כאשר האבן, במשקל של כ-100 קילו, נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה, האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".





רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', אמר הבוקר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים. "העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד", אמר הרב רבינוביץ'. 

 
ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר: "זהו בוקר קשה. זכינו שנמנע היום אסון כבד. ניתן רק לדמיין מה היה קורה אם האבן היתה ניתקת יום קודם, כשהמקום המה מתפללים ומתפללות. הכותל  מבקש להזכיר לנו שהוא לא רק מושא לתפילותינו וזכר למקדש, אלא גם קיר תמך בן אלפיים שנה. יש לבצע בדיקות הנדסיות של הכותל כולו, על שני חלקיו, זה האורתודוקסי וזה השוויוני, על מנת למנוע אסון בעתיד, חלילה. אבן מקיר תזעק".