נשיא ארצות הברית,דונלד טראמפ צייץ הבוקר (שני) נגד איראן, איים על המשטר שלה וקרא לה לעולם לא לאיים על ארצות הברית. כתב החוץ של "החדשות" ערד ניר, התייחס ב-103FM להתנהלותו הבלתי צפויה של מנהיג העולם החופשי בניסיון להבין את ציוציו. "מניסיון העבר זאת נראה כמו מתכונת למפגש פסגה בין חמינאי או רוחאני לדונלד טראמפ, בו יכריזו השניים כמה הקשרים ביניהם טובים. בסרט הזה מול קוריאה הצפונית כבר היינו", אמר ניר.

לדבריו, "לטראמפ יש איזושהי שיטה מסודרת במדיניות הבינלאומית שלו. הוא יוצר משבר עם איומים ופותר אותו בהכרזות מופלאות. כך היה מול קוריאה הצפונית ואירופה. נכון יהיה לאיראנים לאמץ את הדרך הזו, הדרך למה שהם ירצו תהיה פתוחה".
 



כשנשאל אם שני השחקנים במגרש, ארצות הברית ואיראן, הם רציונליים השיב ניר: "מי שלא רציונלי הוא טראמפ. מי ששב ומפתיע ומתנהל באופן בלתי צפוי הוא הנשיא עצמו. האיש מסוגל להפתיע ואני לא בטוח שיועציו הקרובים יודעים מה הוא עושה. המקום היחיד בו מפארים את טראמפ היא מדינת ישראל. קצת קשה לראות מחמאות נוספות בעולם החופשי אותו הוא מתיימר להנהיג. רבים מתיימרים לחשוב שטראמפ הוא מנהיג העולם החופשי, לדעתי זה לא כך. התואר מנהיג העולם החופשי לא מגיע באופן אוטומטי עם הגעתך לתפקיד נשיא ארצות הברית, אלא עליך להוכיח זאת, הוא לא מוכיח זאת - נהפוך הוא". .

עריכה: איתמר זיגלמן