המירוץ לראשות העיר ירושלים עולה הילוך: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) בטוויטר כי הוא תומך בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים, והסביר כי "כחבר כנסת, כשר ובמיוחד כשר ירושלים ומורשת, פעל השר אלקין רבות למען בירתנו והוכיח שהיא קרובה לליבו ויקרה לו מאוד. אני מאחל לו הצלחה רבה״. 


למרות הודעת ראש הממשלה, אלקין, המשמש גם כשר להגנת הסביבה, לא ירוץ לראשות העירייה כמועמד הליכוד אלא בראש רשימה עצמאית. לכן, הוא לא יקבל כספים מהמפלגה, אולם יעשה ככל הנראה שימוש בברכתו של נתניהו על מנת להשיג תמיכה בקרב מצביעי הליכוד בירושלים. 



כזכור, אלקין הודיע לפני כשלושה חודשים לנתניהו על החלטתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, גם ללא תמיכתו, ומסר כי הוא "מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות".


מול אלקין יתחרה, בין היתר, משה ליאון, המועמד של ישראל ביתנו וש״ס. ליאון בן ה-56, רואה חשבון במקצועו, הפך ליד ימינו של ברקת לאחר שהפסיד לו בבחירות האחרונות לראשות העיר. הפסדו הקודם, ככל הנראה, היה נעוץ בין השאר בעובדה שהעתיק את מקום מגוריו מגבעתיים לירושלים רק לקראת הבחירות, מה שהפחית מהאהדה שרחש לו הציבור הירושלמי באותו הזמן. ליאון אמר לאחר הכרזת אלקין: "אני מברך על כל מתמודד שמעוניין לתרום לעיר. יחד עם זאת, אני ממשיך לפעול בכל הכוח למען תושבי ירושלים כפי שעשיתי בשנים האחרונות. אתמודד עד הסוף ואנצח".

בקצה האחר ניצב עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי לעיריית ירושלים. חביליו (58), שמוביל קו ליברלי מובהק בכל הקשור לירושלים ולצביונה החילוני, מזוהה עם מאבקים ציבוריים הנוגעים בדבר. כך למשל, הוא ייצג משפטית את גלריה ברבור (שלפני כשנה קיבלה צו סגירה מעיריית ירושלים לאחר שאירחה את הרצאה ארגון "שוברים שתיקה") ואת פאב המפלצת (פאב שכונתי שקיבל גם הוא צו סגירה מהעירייה מאחר והיה פתוח בערבי שבת).אלקין הודיע לפני כחודשיים על החלטתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. בהודעה מטעמו נמסר: "תושבות ותושבי ירושלים היקרים, הודעתי לראש הממשלה כי החלטתי להתמודד לראשות העיר. אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות".