שריפה בבניין מגורים פרצה הבוקר (רביעי) בשכונת מאה שערים בירושלים. בעקבות השריפה נפצעו שלושה אנשים, בהם גבר כבן 30 ואישה בת 82 הפגועים באורח אנוש משאיפת עשן, ופונו לבית החולים שערי צדק. מאוחר יותר הועברו הנפגעים לטיפול במרכז סגול לרפואה היפרבארית - תא לחץ, כשהם מורדמים ומונשמים. פצועה נוספת, בת 71 פגועה במצב קל, ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים. 



מוטי גלושטיין ודב צינורט, חובשים של מד"א, סיפרו כי "היינו ממש בסמוך כשקיבלנו דיווח על השריפה. עוד כשהתקרבנו לאזור ראינו אש בוערת ועשן שחור עולה מהבניין. אנחנו מכירים את האזור וידענו שמדובר ברחובות צרים עם קשיי גישה, ודאגנו לשמור על צירים פתוחים בשביל רכבי הכיבוי והאמבולנסים".



"מקריאות שנקראנו בעבר לבניין ידענו שבקומת הקרקע מתגוררת אישה מבוגרת ושצריך לחלץ אותה, הבאתי את הג'ק מהרכב שלי ושברנו בעזרתו את הסורגים של הדירה, יחד עם כוננים נוספים שהגיעו לדירה חילצנו לניידת טיפול נמרץ בהתחלה אישה כבת 82, שהייתה במצב קשה כשהיא סובלת משאיפת עשן. הפרמדיקים העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה במצב קשה מאוד לבי"ח שערי צדק", אמרו גלושטיין וצינורט. 



שריפה בבניין במאה שערים. צילום: דוברות כבאות והצלה



עוד הוסיפו החובשים: "הכבאים שהגיעו לזירה ביצעו סריקה בדירה, וכעבור מספר דקות איתרו וחילצו אלינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה במצב אנוש, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות בשטח, וכאשר חזר הדופק הוא פונה גם כן לבי"ח שערי צדק כשמצבו אנוש. במהלך הסריקות שבוצעו בבניין אותרה באחת הדירות אישה כבת 71 בהכרה מלאה, בדקנו אותה בשטח והיא פונתה לבי"ח הדסה הר הצופים כשהיא סובלת משאיפת עשן קלה. אין ספק ששיתוף הפעולה של כלל כוחות החירום בשטח והתגובה המהירה לקחו חלק מאוד גדול בטיפול הרפואי המהיר שלנו בשטח והצילו חיים". 



כזכור, לפני כחודש פרצה שריפה נוספת בבניין בשכונת מאה שערים. למקום הוזנקו חמישה צוותי כיבוי והצלה שחילצו את כל הלכודים בבניין, כשהם במצב קל לאחר ששאפו עשן. מהחקירה הראשונית עלה כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות הצתה של המבנה. גורמים המעורבים בחקירה העלו את החשד כי ילדה בת 11 שחולצה מבית גרמה לשריפה זו, ולמספר מקרים נוספים.