רשות העתיקות העבירה הבוקר (רביעי) באמצעות מנוף את האבן הגדולה שנפלה לפני יומיים, בצד הדרומי של הכותל המערבי, על מנת לשמור עליה בהתאם עד להכרעה באשר לעתידה. האבן הועברה לפיקדון ב"קרן למורשת הכותל המערבי". 



לפי הערכות של גורמים מקצועיים, משקלה של האבן נאמד בכ-400 קילוגרמים, על כן היא הועברה באמצעות מנוף מיוחד אל רחבת הכותל המערבי, על שרידי מעלה המוגרבים. בימים הקרובים יקיים רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א דיון הלכתי עם הרבנים הראשיים לישראל, זאת לאחר שיקבלו את האפשרויות הקיימות מבחינה הנדסית מאנשי "רשות העתיקות". 



כזכור, יום אחד בלבד לאחר תשעה באב, יום חורבן בית המקדש הראשון והשני, ניתקה אחת מאבני הכותל המערבי בירושלים ממקומה, ונפלה על מרפסת התפילה הצמודה אליו. בתיעוד של האירוע נראה אדם עומד במרפסת התפילה כאשר האבן מתרסקת על הקרקע בסמוך לו, אך הוא לא נפגע. רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, מסר שמדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים.



בעקבות המקרה, האזור גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. רשות העתיקות הודיעה כי תערוך מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה.



ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת התייחס לאירוע ואמר כי "בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה, האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".



האבן שנפלה מהכותל. צילום: ללא