בעוד ציבור הנכים ממשיך להיאבק בממשלה ולהפגין למען העלאת קצבת הנכות, מתברר כי גם בנושאים לוגיסטיים פשוטים למדינה יש עוד כברת דרך לעבור, לאור מקרה נוסף של אטימות. רבקה אזיזוב בת ה-27 בסך הכל רצתה להגיע לביתה אתמול בלילה, לאחר יום ארוך בתל אביב. לשם כך, נעזרה אזיזוב המתגוררת באור עקיבא בשירותיה של ״רכבת ישראל״, ויצאה מתחנת תל אביב השלום לכיוון תחנת בנימינה, שם המתין לה רכבה. על פניו, עניין פשוט, מהיר ונוח. אבל לא עבור אזיזוב, מאחר והיא נכה המתניידת באמצעות כיסא גלגלים צמוד. 

כשעלתה אזיזוב לרכבת הכל עוד התנהל כשורה. עובד מצוות הרכבת דאג לפתוח עבורה את המעלון, אשר מאפשר לכיסא הגלגלים לעלות לרכבת. בעודה נוסעת לעבר יעדה, דאגה אזיזוב להתקשר לתחנת רכבת בנימינה וליידע את עובדי התחנה על כך שהיא צפויה להגיע בקרוב לתחנה וכי עליהם להיערך על מנת לאפשר לה לרדת בבטחה אל הרציף. 
בשיחת הטלפון נאמר לאזיזוב כי ימתין לה עובד מטעם הרכבת ויסייע לה לרדת ממנה באמצעות המעלון. אולם, כשנעצרה הרכבת בבנימינה נפתחו דלתות הרכבת ואף נציג מטעם הרכבת לא נראה בשטח. מספר אזרחים אכפתיים דאגו להחזיק את דלתות הרכבת בכדי למנוע את סגירתן האוטומטית ובו בזמן חיפשו אחר העובד שהובטח כי ימתין לאזיזוב.

המתינה זמן רב לשווא. אזיזוב על הרכבת. צילום: ליאת שניידר
המתינה זמן רב לשווא. אזיזוב על הרכבת. צילום: ליאת שניידר

לאחר מספר דקות של חשש כי הדלתות ייסגרו והרכבת תמשיך לתחנה הבאה, הנמצאת במרחק של כ-20 דקות, עם אזיזוב בתוכה, הגיע בריצה עובד מטעם הרכבת, התנצל וניגש לעבר המעלון שניצב על הרציף. למרבה הפתעתו והפתעתה של אזיזוב ונוסעים נוספים, המעלון היה נעול עם שרשרת ומנעול. 
בעוד רכבת עמוסה בנוסעים המתינה להמשך הנסיעה ולא פצתה פיה לנוכח העיכוב (דבר שבשגרה בנסיעות ברכבת), ניסה עובד הרכבת לאתר מפתח ומשלא מצא החל בשיחות טלפון כדי למצוא פתרון לבעיה. משהבין כי אין ביכולתו לפתוח את מנעול המעלון, ולאור העובדה כי משקלו של כיסא הגלגלים הינו 175 ק״ג, טען העובד כי הפתרון היחיד הוא שאזיזוב תמשיך עם הרכבת לתחנתה הבאה אשר בחיפה, שם תרד בבטחה בעזרת מעלון אל הרציף ו״רכבת ישראל״ תארגן עבורה הסעה בחזרה לתחנת בנימינה. 
אזיזוב, שכבר הייתה חסרת סבלנות לנוכח ההתנהלות הלקויה של הרכבת ולאור העיכוב והשעה המאוחרת, הודיעה בנחישות כי היא לא ממשיכה לנסוע עם הרכבת אפילו מטר אחד וכי היא דורשת כי ימצא פתרון שיאפשר את הורדתה לאלתר. אזיזוב הסבירה כי היא מסרבת להמשיך בנסיעה ולחזור לבנימינה בהסעה מאחר וכיסא הגלגלים שלה אינו ניתן להובלה ברכב רגיל והוא עלול להינזק, ועל כן היא חייבת לרדת בבנימינה ולשוב לביתה ברכבה המותאם לכך.
אזיזוב שוחחה בטלפון עם הממונה על העובד ורק לאחר איומים וצעקות כי תפנה עם הסיפור לתקשורת, הגיח לפתע עובד אחר מטעם הרכבת, כשבידו המפתח הנכסף למעלון. אזיזוב ההמומה אמרה לעובדי הרכבת: ״אתם רואים, אם רוצים הכל אפשרי״.
 
עובדי הרכבת הנבוכים טענו כי עליה להגיד להם תודה, אך את אזיזוב זה כבר לא עניין. היא הורדה מהרכבת, עלתה במעלית אל הגשר המוביל לחניה, ירדה במעלית נוספת, ועשתה את דרכה מאוכזבת מאזלת ידה של ״רכבת ישראל״ אל רכבה. 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מתן שרות לאנשים עם מוגבלויות הוא ערך ברכבת ישראל ואנו משקיעים בכך תשומת לב רבה, משאבים ומאמצים. כל תחנות הרכבת מונגשות, ובכל אחת ממעל 500 הרכבות המופעלות ביממה, יש קרון נגיש. 
 
התוצאה באה לידי ביטוי בצמיחה המבורכת של תיאומי נסיעות, המציגה עלייה של קרוב ל-35 אחוזים בתיאומי נסיעות בשנה האחרונה, שהסתיימה עם מעל 40 אלף נסיעות בעלי מוגבלויות ברכבת. הגברת אזיזוב עושה שימוש רב ברכבת, כנוסעת קבועה, ועד כה, לשמחתנו, לא נרשמה שום תלונה מצידה על השירות הניתן לה. 
 
בתחנת בנימינה הוצבו שני מעלונים ייעודיים, ולצערנו בגלל טעות נקודתית, ניגש צוות הרכבת למעלון הנעול במקום למעלון הזמין. טעות זו תוקנה בתוך מספר דקות והנוסעת ירדה בבטחה מהרכבת. עוד לפני שהתבררה הטעות, הוצע ללקוחה מונית ספיישל מונגשת לכל יעד שתרצה. אנו מתנצלים בפני הנוסעת על העיכוב שנגרם לה, ונשמח לעמוד לשירותה בעתיד".