ארגוני הקהילה הלהט"בית ופעילי מחאת השוויון כינסו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה הציגו את דרישות הקהילה לממשלה. במרכז מסמך הדרישות, עליו חתומים 14 ארגוני הקהילה, עומדים שישה נושאי ליבה: 
1. מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה. החמרת הענישה.
2. הכרה במשפחות גאות. 
3. התאמת שירותי הרווחה לקהילה הגאה וקידום שילוב הקהילה הטרנסית בתעסוקה.
4.  התאמת שירותי מערכת הבריאות לצרכי הקהילה.
5. קידום החינוך לסובלנות בתכנים לרבות בחינוך הממלכתי דתי.
6. הקצאת משאבים ייעודיים ותקצוב פעילות ארגוני הקהילה הגאה.
בקואליציית ארגוני הקהילה חברים: האגודה למען הלהט"ב, איגי ארגון נוער גאה, הבית הפתוח ירושלים, המרכז הגאה תל אביב, בית הקהילות חיפה, בית גאה באר שבע, עמותת אבות גאים, בת קול ארגון לסביות דתיות, חברותא הומואים דתיים, ארגון מעברים לקהילה הטרנסית, חושן חינוך ושינוי, הוועד למלחמה באיידס, מועדון ספורט גאה ותהל"ה.
חן אריאלי יו"ר האגודה למען הלהט"ב הסבירה כי "השבוע האחרון הוכיח שהציבור הישראלי איתנו במאבק לשוויון". לדבריה, 50 אלף שובתות ושובתים שיצאו לרחובות מקרית שמונה עד באר שבע ומאה אלף מפגינות ומפגינים בעצרת המחאה הגדולה ביותר אי פעם של הקהילה הלהט"בית עומדות ועומדים מאחורי הדרישות שהצגנו היום. "אני אומרת לממשלה - שמעי את הקול שעולה מן הציבור ואמצי את מתווה ארגוני הקהילה לשוויון", הוסיפה, "המאבק יימשך עד שנקבל התחייבות ממשית לשינוי - לא בהצהרות אלא במעשים".



אריאלי הוסיפה כי "תפיסה עקרונית זו נטועה בערכי החברה הישראלית ומגילת העצמאות". יו"ר האגודה אמרה: "בשבוע הבא, כולנו במצעד הגאווה בירושלים. הצעד הבא שלנו יהיה צעדת השיויון בשלישי הבא, שתצא מתל אביב לירושלים ונגיע יחד למצעד הגאווה שיהיה הגדול התולדות ירושלים". היא ציינה כי "זוהי הזמנה לציבור הישראלי להצטרף אלינו ולקרוא - כולנו שווים".

יושב ראש הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים, ערן גלובוס, ציין כי "רק היום רוססה כתובת נגד הקהילה הגאה במקום בו נרצחה שירה בנקי".לדבריו, 
בשלב הזה אין לנו ציפיות רבות מהממשלה, אבל יחד עם רתימת הציבור נרתום גם אותה. "אני קורא לציבור להצטרף אלינו בשבוע הבא לצעדת השיויון שתחל בשלישי ולמצעד הגאווה בחמישי", הוסיף, "עבדו יחד איתנו לקדם את הערכים שהצבנו כאן הערב".
אריאלי סיפרה כי "אף גורם ממשלתי לא פנה אלינו עד היום. יושבים כאן ראשי ארגוני שמשלמים מחיר כבד בחייהם האישיים ונושאים את עול המאבק על גבם לבדם". היא המשיכה ופנתה לחבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) "אנחנו השותפים שלך, דבר איתנו". יושבת ראש האגודה למען הלהט"ב הוסיפה כי "אם הממשלה לא תענה נמשיך במאבקנו. המסמך שניסחנו הוגן ומאוזן ולא נפסיק כאן".

צילום: אבשלום ששוני

 
לדבריה, ביום ראשון חלה נקודת מפנה ששינתה את מאזן הכוח. "הגיע הזמן שנשתחרר מימין ושמאל. זה מאבק של החברה הישראלית כולה ולא נפסיק אותו" הסבירה, "הדד ליין שלנו לממשלה הוא עכשיו. מדובר בשנה שבה יתקיימו בחירות מוניציפליות ובאופק נמצאות גם הארציות. אנחנו נתפקד לכל מפלגה, נרוץ למועצות הערים ונשפיע מבפנים".
היא סיכמה את דבריה והסבירה: "כשרבנים מתבטאים כפי שהם מתבטאים, אנחנו לא ננהל מולם מאבק ישיר מעל גבי התקשורת, אלא נגיע עם קרן אור לכל נער מפוחד ששומע את הדברים האלה ומפחד".