מזג האוויר הקיצוני, בשילוב בלוני תבערה, גרמו היום (רביעי) לשורת שריפות ברחבי הארץ, אשר גרמו לעבודה קשה עבור צוותי הכיבוי. עד עתה לא דווח על נפגעים, אך נזק רב נגרם ליערות ולשדות. 



תחילה דווחו כוחות ההצלה על שלושה אירועים בגזרת חוף אשקלון: בלון תבערה נחת במושב נתיב העשרה. הבלון, עם פתיל מחובר אליו, לא גרם לשריפה או נזק וטופל ע"י חבלן משטרה. לאחר מכן הגיעו לשריפה שפרצה במושב מבקיעים, שם השתלטו על האש וכעת האירוע לקראת סיום. טרם ידוע כיצד פרצה הדליקה. השריפה השלישית נגרמה בעקבות בלון קרוע ואליו מחוברת תמונת ילד וכיתוב בערבית שנמצאו בקיבוץ כרמיה. ללא נזק וללא נפגעים.


עוד בלון תבערה נמצא וגרם לשריפה ביער כיסופים.



עוד דווח על שריפה ביער חורשים, בה טיפלו  לוחמי כיבוי וחילוץ מתחנת כפר סבא ופתח תקוה, בה השתמשו גם בעזרתם של שני מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד שהוזנקו. כמו כן דווח על שריפת יער במודיעין, שם פעלו שבעה צוותים, וגם במקרה הזה יצאו שני מטוסי כיבוי, והוזעקו כוחות נוספים, על מנת לנסות ולהשתלט על האירוע. שריפה נוספת פרצה בלול בישוב במועצה אזורית אשכול. אמנם לא היו בעלי חיים במקום אך כן נזק נגרם לתשתיות ולציוד. 

מוקד נוסף התפתח בסמוך לכביש 85 מול תחנת רכבת אחיהוד. צוותי כיבוי, מטוס כיבוי עם חומר מעקב בעירה וסיוע ממחוז צפון הגיעו לטפל באירוע.
כוחות הכיבוי המשיכו לעבוד בצורה מאסיבית בחום הקשה, כשטיפלו בשריפה ביער בארי, גם כן מבלון תבערה. ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה נוספת סמוך למושב זוהר, השריפה ללא שליטה אך גם לא סיכנה את הישוב עצמו. ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפת יער בסמוך ליישוב טל אל. כשגם אליה הוקפצו רביעיית מטוסי כיבוי לאירוע.

לפני שעה קלה התקבלה הודעה על שריפת יער ביער צ'רצ'יל חמישה צוותים של לוחמי האש מתחנת אזורית נצרת פועלים בסיוע קק"ל ושלושה מטוסי כיבוי בשריפה.לפני  לפני שעתיים פרצה שריפה ביער בן שמן סמוך לאזור התעשייה הצפוני של העיר מודיעין. צוותי עובדי קק״ל, צוותי כב"ה איילון ומטוסי כיבוי משתתפים בכיבוי השריפה.
 
צריכת חשמל הגבוהה בהיסטוריה של המדינה

בשנים האחרונות נשבר שיא הביקוש לחשמל מדי פעם, והיום שוב קיבלנו הוכחה לחום הגדול. שיא של כל הזמנים, שעומד על 12,921 מגוואט. היום בשעה 14:50 נשבר השיא שעמד מהצריכה הקודמת בספטמבר 2015 על 12,905 מגוואט. בחברת החשמל מדגישים ומבקשים מהציבור לנסות ולשמור על צריכת חשמל וחיסכון כמה שניתן.