המשטרה פרסמה הבוקר (חמישי) את ממצאי חקירת רצח אופירה חיים, אשר פוענח בתל מונד בחודש שעבר, ומהם עולה, כפי שפורסם, כי דוד חיים בן 60, הגרוש של אופירה המתגורר בסמוך אליה, רצח אותה והטמין אותה בחצר הבית. בחקירת המשטרה עלה החשד כי בימים שקדמו לרצח, בעת שאופירה בילתה בטיול בגיאורגיה, שכר הגרוש שלה נתין אריתראי שנהג להעסיק מדי פעם בעבודות גינון, וביקש ממנו לחפור בור בחצר הבית, תוך שהוא מסביר כי הדבר נחוץ לו לתיקון נזילת מים. כאשר שבה אופירה לארץ ושאלה את הגרוש לפשר הבור בחצר ענה כי הוא עוסק ביישור שיפוע בקרקע הגינה. 



כזכור, תיק החקירה נפתח ב-23 ביוני בתלונת בתה של אופירה על היעדרותה, הסתעף והוביל לחקירה סמויה, לאחר שעלה חשד, עוד בשלבים הראשוניים, כי לא מדובר באירוע היעדרות מרצון. 



במסגרת חקירת תלונת ההיעדרות נגבו עדויות רבות מבני משפחה, מקורבים ואנשים שהיו בקשר עם המנוחה בציר המשפחתי, החברי והעסקי, תוך מיפוי כל קשרי הגומלין של אופירה לרבות סכסוכים משפחתיים ועסקיים שנקשרו בה. במהלך החקירה עלה חשד כבד לפיו המניע להעלמות אופירה הוא פנים-משפחתי ונוגע במחלוקות שלה עם בני משפחתה ובעלה לשעבר המתגורר ביחידת דיור בתוך המתחם המשפחתי.



המקום בו נמצאה גופתה של אופירה חיים. צילום: פלאש 90
המקום בו נמצאה גופתה של אופירה חיים. צילום: פלאש 90



מממצאי החקירה עלה חשד כי ביום הרצח, שהתרחש ב-20 ביוני, סמוך לשעה 16:00 הגיע הגרוש לחצר ביתה של אופירה וקרא לה לצאת לחצר. כמו כן, הוא ביקש מהמנוחה כי תתיר לו ליצור מעבר בין ביתו לביתה, על מנת להקל על אמו הקשישה המתגוררת ביחידת דיור הצמודה לביתה של הנרצחת, וכי תתיר לו להציב על גג ביתה דוד שמש שישמש את אמו.



כאשר גרושתו סירבה לבקשותיו, הוא שלף מכיסו חבל וחנק אותה תוך שהוא מפיל אותה אל הקרקע. לאחר דקות ארוכות בהן, על פי החשד, חנק הגרוש את המנוחה, גרר אותה לעבר הבור, העמיק את הבור בחפירה נוספת וטמן אותה במקום.



עוד עלה בחקירה כי החשוד נטל פטיש, שבר את הטלפון הסלולרי של המנוחה, ולאחר מכן נטל את תיקה, גזר את כרטיסי האשראי וזרק את שברי הטלפון והתיק בפח זבל ביישוב. החשוד הודה במעשה ושחזר אותו בפני חוקרי צוות החקירה המיוחד.



הבוקר, עם השלמת מלאכת החקירה בתיק, הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות וכן לעוצרו עד תום ההליכים.