הלילה (שישי) נקבע מותו של יותם עובדיה, הצעיר בן ה-31 שנרצח בפיגוע הדקירה הקטלני ביישוב אדם, זאת לאחר שמחבל חדר ליישוב, דקר שני עוברי אורח, גבר בן 58 שנפצע באורח בינוני, ואת עובדיה. שניהם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר מכן הגיע תושב נוסף, בן 41, שחשב כי מדובר בקטטה. הוא ירה במחבל והרגו, אולם נפצע קל במהלך העימות. הוא פונה לבית החולים שערי צדק. עובדיה הותיר אחריו את אשתו תהל, ושני ילדיו - האחד בן שלוש והשני בין שבעה חודשים.

בבית החולים הדסה הר הצופים אמרו: "לצערנו, הפצוע בן ה-31, אשר הגיע במצב קריטי עם פגיעות קשות, נפטר מפצעיו. צוות חדר המיון וחדרי הניתוח נלחם במשך שעות על חייו אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה". הלווייתו של עובדיה תיערך בשעה 13:00, ותצא מבית ההספדים הספרדי בגבעת שאול שבירושלים.


לאחר הפיגוע, כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו לכפר כובר, ממנו יצאו המחבל, ותחקרו את בני משפחתו והחרימו היתרים של המשפחה. כמו כן, התבצע מיפוי של בית המחבל לפני הריסתו ונלקחו לתחקור ארבעה פלסטינים. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-150 פלסטינים אשר השליכו סלעים ובקבוקי תבערה והבעירו צמיגים לעבר הכוחות, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים. לאורך הלילה הושלמו הסריקות בישוב אדם. לנוכח האירוע כוחות צה״ל מתגברים את ההגנה על הישובים.

השליח המיוחד של דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כינה הלילה את הפיגוע "עוד מתקפה ברברית", והוסיף: "מתי הנשיא עבאס ומנהיגים פלסטינים יגנו את האלימות? מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם".

חיילי צה



צילום: הדס פרוש, פלאש 90


דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, תיאר את מה שאירע הערב באדם: "האירוע החל בסביבות 20:50, מחבל בן 17 מהכפר כובר קפץ מעל לגדר ביישוב אדם וכרגע לא יודעים אם קפץ במקום בו יש או אין אינדיקציה לחדירה. הוא נכנס ליישוב ופגש שני עוברי אורח, דוקר את שניהם ופוצע אותם באורח אנוש ובינוני. אזרח שחושב שמדובר בקטטה יורה במחבל ונפצע קל כתוצאה מעימות עם המחבל".

המחבל הגיע מהכפר כובר, ממנו הגיע המחבל שרצח את משפחת סלומון, לפני שנה בדיוק. נבדק האם יש קשר בין שני המקרים. בשעות הקרובות שני גדודים יתגברו את פיקוד המרכז כחלק משמיכה רחבה של כוחות באיו"ש מחשש לפיגועי חיקוי והמשך הפעולות בכפרו של המחבל".


המחבל שביצע את הפיגוע באדם
המחבל שביצע את הפיגוע באדם

המחבל הוא מחמד טארק דאר יוסף, בן 17, מהכפר כובר שבנפת רמאללה. הוא הגיע עם סכין וללא ציוד. הוא חוסל על ידי האדם שנפצע קל במהלך העימות איתו. בפוסט האחרון שלו כתב: "העוול הגדול נגד הפלסטינים, מי שיש לו נשק ולא זז, עליך לזכור שיש לירות בגופו של האויב - ותזכור שהילדים בעזה סובלים סבל רב, יחד עם הגברים והנשים כדי לשמור על כבודו והעם שלו. העם שלכם בעזה ובירושלים מתנגד, ואתם פועלים כדי להשתיק את ההתנגדות ההזו. הגיע הזמן שתתעוררו למהפכה הגדולה בה תשרטטו את המולדת שלכם בדם ...".

"מי שלא נענה לזעקת הקורבנות, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו"

עו"ד חיים בלייכר, שיצג את משפחת סלומון בבג"ץ בדרישה מצה"ל להרוס את כל בית המחבל אשר רצח את בני משפחתם הגיב לפיגוע הדקירה. "מי שאז לא נענה לזעקת הקורבנות ולזעקתה של מיכל סלומון לפני השופטים, אשר דרשה בדמעות להרוס את בית המחבל הרס מלא ולמנוע את המשפחות השכולות הבאות, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו", אמר.