יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן קיבל היום (ראשון) את פניהן של הצעירה הפלסטינית עהד תמימי ואמה נארימאן תמימי בלשכתו ברמאללה. השתיים השתחררו מוקדם יותר היום לאחר שריצו שמונה חודשי מאסר בכלא הישראלי בגין תקיפה ומעורבות בתקיפה של חייל במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר נבי סאלח בשנה שעברה. 



לפי סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית, "ופא", במהלך המפגש אמר אבו-מאזן כי "הנערה הפלסטינית עהד תמימי מהווה מופת למאבק הפלסטיני להשגת החירות והעצמאות, ולהקמת מדינתנו הפלסטינית העצמאית". הוא הדגיש כי המופת של התנגדות עממית בלתי-אלימה שנתנו עהד ותושבי נבי סאלח "מוכיח לעולם כי העם הפלסטיני ממשיך לעמוד איתן על אדמתו ולאחוז בעקרונותיו, ומוכן לשלם על כך יהיה אשר יהיה גודל ההקרבה."

תמימי ואבו מאזן. צילום: רויטרס
תמימי ואבו מאזן. צילום: רויטרס

 
אבו-מאזן אמר כי "ההתנגדות העממית הבלתי-אלימה היא הנשק הטוב ביותר בהתמודדות מול יהירות הכיבוש ולמען הצגת הברבריות שלו בפני העולם כולו".

עהד תמימי שיבחה את מאמציו של אבו-מאזן, את העובדה כי עקב אחר מצבה ואת הסיוע שהעניק למשפחתה, בעמידתה מול "הכובש, אשר אינו מייחס כל חשיבות לחוקים הבינלאומיים".

לאחר מכן ביקרה תמימי עם אמה והניחה זר על קברו של יאסר ערפאת. תמימי אמרה כי היא "שמחה מאוד להיות מחוץ לכלא, אבל השמחה אינה שלמה כי עדיין יש שם אסירים ועד שהם לא ישוחררו לא נהיה שמחים. אנחנו צריכים להמשיך את דרכו של השהיד יאסר ערפאת".

תמימי בקבר ערפאת. צילום: רויטרס
תמימי בקבר ערפאת. צילום: רויטרס


עורכת הדין גבי לסקי, שייצגה את תמימי, אמרה כי היא שמחה שתמימי סופסוף השתחררה. "היא 'נמחקה' בגלל סיבות פוליטיות ולא בגלל שפעלה בניגוד לחוק. הסטירה שהיא סטרה לחייל הייתה הסטירה העמוקה ביותר שקיבלה ההסברה הציונית".

כזכור, בינואר הוגש נגד הצעירה הפלסטינית כתב אישום בגין תקיפת קצין וחייל צה"ל ובגין חמישה אירועים נוספים בהם תקפה משרתים בכוחות הביטחון, זרקה לעברם אבנים, איימה עליהם, הפריעה להם למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.

תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. אביה של תמימי הצדיק את פעולתה בראיון. "אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר האב באסם, שהוסיף: "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".