אירוע הדריסה בתל אביב: הנער אילון שלו-אמסלם נדרס למוות בסוף השבוע בעת שעמד על המדרכה בצומת אבן גבירול-ש"י עגנון בתל אביב. הוא הובא היום (ראשון) בשעות הצהריים למנוחות בבית העלמין קרית שאול, כאשר למעלה מאלף בני משפחה וחברים מלווים אותו, וביניהם גם שר האוצר משה כחלון ובכירים במשרד האוצר. האירוע קרה ככל הנראה לאחר שהנהג הפוגע איבד שליטה על הרכב בצומת, ובמקום לפנות שמאלה, המשיך ישר ופגע באילון וחברו דניאל בעת שעמדו על המדרכה.



המשטרה חושדת כי הנהג היה שיכור בזמן התאונה, וגם שיבש את הבדיקה והכשיל את תוצאותיה. בהמשך סירב לבצע בדיקת דם, ובכך מנע אפשרות לקבל את התוצאה שתקבע את רמת האלכוהול שנמצא בדמו. מעצרו הוארך מוקדם יותר היום בשלושה ימים.  



 



גיא חכמי, אביו של דניאל, סיפר בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי הילדים "עמדו על המדרכה של כביש עם כמה מסלולים, שהיה מואר. הפניה לא הייתה חדה יותר מדי, והנהג הזה נכנס לתוך המדרכה". לדבריו, "דניאל מנסה להתאושש גם פיזית וגם נפשית, היום הוא כבר התיישב על כיסא גלגלים. באים לבקר אותו הרבה, אנחנו בבדיקות, ומקווים שהממצאים הם שלא נצטרך התערבות כירורגית משמעותית".



"רבע שעה לפני כן הם אכלו גלידה ביחד. זה הלם גדול. הרכב הגיע במהירות מטורפת, לא סבירה, ובשבריר שניה הזה דניאל ניסה להזהיר את אילון. הוא צעק לו וברח אחורה, ומה שהציל אותו היו עמודי הבטיחות, הוא קפץ שני עמודים אחורה".
 
אם היה מוכח שהוא תחת השפעת אלכוהול או סמים, מה העונש שמגיע לו?
"אני לא משפטן, אני סומך ידי על המשטרה ועל מערכת המשפט, שיש להם ניסיון עם מקרים כאלה ויעשו את כל מה שיידרש. אנשים שרוצים לשתות ולהשתולל שומעים עורך דין כמו של הנהג, שאומר שאולי הכביש היה רטוב, בסוף חודש יולי. שום צינור לא התפוצץ שם. אני מתפלא, זה עורך דין רציני, יש גבול לאיזה רמה אפשר ללכת. טיפה שכל".
אתה יכול להרשות לעצמך לקחת עו"ד טוב ולצאת בזול?
"אני עדיין חושב שמערכת המשפט תעשה צדק, וכל מילה שהעורך דין הזה יוציא, שכרו ייצא בהפסדו בסוף".
מתי נודע לדניאל שאילון נהרג?
"באמבולנס, בדרך לאיכילוב, הוא שמע בקשר שהוא נמצא בהנשמה. כשהגענו למיון, הוא כבר חשד שזה המקרה, וניסינו להסתיר ממנו את הפרטים. הוא התחיל להתכתב עם החברים, היה לו חשד כבד שאלה פני הדברים".