כשאנו רואים מרחוק ניידות משטרה, רובנו מקווים שלא ניתקל בשוטרים שמא נחטוף דוחות תנועה. קל לנו לשכוח שהשוטרים הם קודם כל משרתי ציבור. שניים כאלה היו השוטרים רס"ר נירן עטיה ורס"ל שניר רכבי: תושבת קריית מלאכי פגשה אותם בעת מצוקה, כשבתה הייתה נתונה בסכנת חיים. לפני כשנה יצאה האישה את ביתה כדי להבהיל את בתה החולה, בשנות ה־40 לחייה, לבית החולים קפלן. מיד לאחר שהתניעה את מכוניתה ויצאה לדרך, חשכו עיניה כשהבחינה בפקק תנועה שהשתרך למרחק רב.
 
"לא הייתה אפשרות לעקוף את השיירה", כותבת האישה אל מפקד משטרת קריית מלאכי במכתב ההודיה ששלחה אליו. "ואז הסתכלתי במראה וראיתי ניידת משטרה. ירדתי מהרכב ופניתי אל שני השוטרים שישבו בה בבקשת עזרה". השוטרים לא השתהו והחלו לפנות את דרכה של האישה. הם הורו לה להיצמד מאחור אל הניידת, הפעילו את הסירנות וסימנו לנהגים בדרך לעבור נתיב או לרדת לשוליים.
 
השניים לא הסתפקו בכך וכשהגיעו לבית החולים ירד אחד מהם ורץ אל תוך חדר המיון כדי להזעיק את הרופאים, והללו הובילו את בתה לחדר הניתוח.

"ברצוני לציין כי אלמלא השוטרים, האירוע הזה יכול היה להסתיים אחרת. לשמחתי הרבה, בתי קיבלה טיפול מהיר, ולאחר סדרת בדיקות הועברה לחדר הניתוח שם ונותחה בהצלחה", כותבת האישה, "אבקשך בכל לשון של בקשה להעביר את מכתבי לממונים עליך. אנא מסור לשניר ולנירון תודה והוקרה על מעשה גבורה. יש לך במה להתגאות, ולנו התושבים יש שוטרים שהם נכס". 



מכתב האם לשוטרים
מכתב האם לשוטרים