גופתו של פראס נסאר בן ה-22 מעראבה, שהוגדר כנעדר בכנרת מאז יום שבת, נמצאה הבוקר (שני) סמוך לטבריה. גופתו של נסאר, שהיה סטודנט לרפואה שנה שנייה ברומניה וחזר ארצה לפני עשרה ימים כדי להעביר עם משפחתו את חופשת הקיץ, זוהתה על ידי בני משפחתו. 



צילום: באדיבות המשפחה





ביום שבת סמוך לשעה 19:00 התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל מאזרח שבילה בחוף ברניקי על שלושה צעירים מעראבה שנסחפו על גבי מזרן באגם הכנרת למרחק של כ-150-200 מ' מרצועת החוף.


מיד עם קבלת ההודעה השיטור הימי הוזנק למקום הצליח לאתר את אחד הצעירים ולהביאו בבטחה אל החוף כשהוא באפיסת כוחות וצעיר נוסף הצליח להגיע אל החוף בכוחות עצמו. במקביל השיטור הימי המשיך בחיפושים אחר הנעדר השלישי ובהמשך הצטרפו לחיפושים כוחות משטרה, מתנדבים ואזרחים.



החיפושים אחרי הצעיר בכנרת. צילום: דוברות המשטרה



במאמץ הכולל לקחו חלק סירות ואופנועי ים של השיטור ימי, שוטרי סיור, לוחמי משמר הגבול, פרשים, חוקרי משטרה מסוק משטרתי, רחפן, מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל מחוז צפון, צוללני זק"א, סונאר ואיחוד הצלה. מאמצי החילוץ וההצלה התמקדו באיתור הנעדר ע״י ביצוע סריקות נרחבות שבוצעו מהאויר, על רצועת החוף ובתוך המים, הכל בכדי לאתרו בהקדם.



הבוקר עם אור ראשון כוחות משטרה שביצעו סריקות בים וביבשה סמוך לשעה 06:00 בבוקר איתרו את הגופה שצפה על פני המים ובהמשך גם זוהתה ע"י משפחתו של הנעדר. פאראמדיק מד"א צורי נבות סיפר כי "על גדות הכנרת חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה מהמים את הצעיר. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".


בתוך כך, גופת צעירה כבת 20 נמשתה מהים למרינה בתל אביב סמוך לחוף קרלטון לאחר שטבעה ונעדרת מספר ימים. פאראמדיקים של מד"א דיווחו כי היא נמצאה ללא סימני חיים, וקבעו את מותה במקום. חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א ברכאל נוני סיפר: "חברנו במרינה לסירה של השיטור הימי שחילצה מהים את הצעירה. היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".