גבאי יתקפל?ח"כ איתן ברושי איים שאם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שהשעה אותו בעקבות הפרסומים על כך שהטריד מינית אישה לפני 15 שנה, לא יחזור בו עד היום (שני) ב-21:00 בערב, הוא יפעל נגדו משפטית. ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני) התייחסה בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM להודעתו של יו"ר המפלגה ולחשדות נגד חברה למפלגה: "למפלגת העבודה יש סטנדרטים גבוהים מאוד, הדברים יוצאים החוצה וצריכים להתברר עד תום ולכן צריך לעשות גם בדק בית".



לדבריה, "אנחנו נמצאים בעת בה הטרדה מינית צריכה לחלוף מהעולם. אם יש ולו רק חצי דבר אמת בפרסומים נגד ברושי - שיעשה לנו טובה ויעזוב. אם לא - שייאבק על חפותו". כשנשאלה אם לא היה עדיף שייאבק על חפותו בתור חבר כנסת, הבהירה כי "במידה ויש צל של ספק בנושא אני פונה ליושרה שלו וקוראת לו לפרוש. אם הוא יודע שחפותו איתו - שייאבק עליה. מגיע לנו בכנסת אנשים חפים מפשע ומצל של ספק של אלימות".



"אינני יודעת על מה אבי גבאי דיבר איתו", אמרה. "אולי הוא בדק דברים שלא ידועים לנו. דבריו נאמרו לאחר שיחה ביניהם, בעוד שאני יודעת רק את מה שפורסם בתקשורת. אני מכירה את אבי ויודעת שהוא אדם מאוד רציני ושקול, ייתכן שבשיחה שהוא ביצע בארבע עיניים עם ברושי הוא הגיע למסקנות. צר לי מאוד שהסיפור הזה קרה, זה סיפור שאנחנו לא אמורים לשמוע אותו במאה הזאת".




לאחר מכן, דיברה חברת הכנסת על המפלגה לה היא שייכת ואמרה כי "מפלגת העבודה היא דרך ויש לה שורשים. ניסו להחליף אותה ולהספיד אותה, אבל היא מתעוררת כל פעם מחדש, קיימת וגדולה יותר מסך חבריה. לכן אני לא עוסקת בשאלה אם היא חיה או מתה. יש לנו במפלגה סטנדרטים גבוהים ואי אפשר להקל ראש בשום מקרה של הטרדה, איום פיזי או כל סוג של שוביניזם. אנשים צריכים לדעת שהביקורת הציבורית גדולה יותר מהביקורת של החוק ולכן אני לא מקלה ראש כלל וכלל. אם יש ולו מעט אמת בדברים, אז יושרתו של ח"כ ברושי צריכה לגרום לו לעזוב את כנסת ישראל ולצאת להוכיח את חפותו".

לסיום, התייחסה חברת הכנסת לתלונה שהגישה נגד ח"כ מיקי רוזנטל שלכאורה צעד לקראתה בצורה מאיימת במהלך עימות בין השניים: "הגשתי תלונה לוועדת האתיקה בנושא. אני רוצה שמיקי יהיה מודע למעשים שלו, כי דבר כזה לא עושים"

בתוך כך, היום הודיעו מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית על פניות אנונימיות שהגיעו אליהם, הקושרים את ח"כ ברושי לאירועי הטרדה מינית נוספים. "הגיע אלינו מידע לפיו ישנם מקרים נוספים שנוגעים לח"כ ברושי", אמרה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו. "אנו קוראות לכל מי שנפגעה וזקוקה לתמיכה ולסיוע לפנות אלינו ל- 1202. אני קוראת לח"כ ברושי להשעות עצמו מכהונתו כחבר הכנסת".