נראה שגם בישראל 2018 קיימים מעסיקים שמרשים לעצמם לפלוש לפרטיותה של עובדת. נעמה (שם בדוי), מורה בבית ספר יסודי, ספגה השפלות ממנהל בית ספרה בגלל שהרתה בניגוד לרצונו. בריאיון בלעדי ב-103FM סיפרה: "זה לא סיפור של הטרדה מינית, זה סיפור שונה. עבדתי בבית הספר מספר שנים, בשנה הראשונה החלפתי מורה שיצאה לחופשת מחלה וזכיתי לאהדה וכבוד מצד ההורים, המורים והמנהל. לאחר כמה חודשים נעדרתי מהעבודה כמה ימים בעקבות ביקור בחדר מיון וימי מנוחה שקיבלתי: "ידעתי את המנהל שעברתי הפלה מספר חודשים קודם לכן. לא זכיתי ממנו לאיחולים לרפואה שלמה אלא להתבטאויות כמו 'אל תתכנני הריון- יש אמצעי מניעה'". 

"ההגיגים הללו הפתיעו אותי בתור אישה ששומרת תורה ומצוות", סיפרה, "הרגשתי מבוכה והשפלה. אלו לא שיחות שמתאימות גם בציבור הלא דתי ואינן ראויות בין עובד- מעביד. גם אם תכננתי הריון כלשהו זה לא דבר שאני אמורה לשתף ולקבל אישור מהמעסיק שלי בנושא. מאז זה גרם לי להרגיש לא נעים בבית הספר. בשיחת מסדרון המנהל אמר לי שהשיחה שלנו עוד לא הסתיימה והיא אכן התקיימה שלושה שבועות לאחר מכן עם אותו אופי שנחשפתי אליו בהתכתבויות בינינו. באותה שנה כן רציתי להרחיב את המשפחה בעקבות ההפלה שעברתי והרגשתי מאוד לא נעים".

פחדת להיכנס להריון בגלל זה?

"בגלל התגובה. גם כשנקלטתי להריון במהלך חופשת הקיץ והמנהל גילה זאת הוא שאל אותי מדוע לא סיפרתי לו. התגובה שלי הייתה שחששתי מהתגובה שלו. הוא תהה מדוע אני צריכה לחשוש וסיפרתי לו על התבטאויותיו כמה חודשים קודם לכן". 

זה ממש הזוי שמנהל בית ספר מכתיב למורה. זה הופנה רק כלפייך?
"יש מישהי נוספת. היא לא הייתה חלק מהצוות בבית הספר אלא הגיע להתנסות כסטודנטית וספגה התבטאויות עם מסר דומה. אני פשוט נשארתי שם שנתיים לאחר מכן והרגשתי את ההסלמה ביחסים ביני לבין המנהל".

המנהל הוא איש חזק בבית הספר? העזת לפנות למשרד החינוך?
"לא פניתי מיד. רק כשהרגשתי שזה יושב על זה וכשהרגשתי שנעשה לי עוול. הקביעות שלי כל הזמן נדחית ואני כל הזמן מרגישה לא נחוצה למרות שאני עושה את עבודתי בצורה נאמנה וראויה. בשלב מסוים פניתי להסתדרות והם כבר דאגו לפנות למשרד החינוך לשיחה משותפת".

מה עשו לו? העמידו אותו בפינה?
"לא יודעת, כי עוד לא נפגשנו בבית הספר". 

את אמורה לחזור ללמד בשנה הבאה?
"לא. אני לא חוזרת לשם. הסיפור בשלב מסוים צף בשיחה משותפת והוחלט שאנחנו לא נמשיך לעבוד ביחד". 

הוא נשאר מנהל בבית הספר ואת זו שעוזבת?
"זה לא נאמר במילים המפורשות הללו אבל כן". 


הוא לא אמר בשיחה עם ההסתדרות שהוא דואג שלא תעזבי את התלמידים באמצע שנה וניסה להגן על עצמו?
"לא. הדבר היחיד שהוא אמר בשיחה שהוא חושב שיכול להיות שההודעות שלי מסולפות אך לא נתנו לזה יד".

הוא הכחיש שהוא אמר לך את הדברים הללו? הוא אמר שזה שקר?
"מאחר וההודעות הללו היו מגובות אצלי במייל הם נמצאו והוכח ששום דבר לא הומצא".

והוא עדיין נשאר בתפקידו למרות שהוא שיקר?
"כן. חשוב לי להוסיף שלהיות אמא זו זכות, הילדים הם מעל הכל. גם מעל מקום העבודה וגם מעל החברות. זה עצוב שמנסים באיזושהי צורה לדכא את זה ולגרום לנו לחשוש".