בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בחמישה ימים, עד ליום ראשון הקרוב, את מעצרו של אלי בר זכאי, שחשוד שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם ביום שבת האחרון בתל אביב. בבית המשפט ציינו גורמי המשטרה כי החשוד אינו משתף פעולה עם השוטרים, לא לוקח אחריות על המעשה ואף לא מביע חרטה או צער.



נדגיש כי אתמול ערכה המשטרה עימות בין החשוד לבין חברו הטוב שבמהלכו הטיח בו החבר כי צרך אלכוהול לפני שעלה על ההגה. "שתית כוס וודקה נקייה לפני שיצאת", אמר לבר זכאי חברו הקרוב, אולם החשוד החליט לשמור על זכות השתיקה ובחר שלא להגיב לטענות שהעלה החבר.



יש לציין כי דובר מרחב השרון במשטרה שנכח בדיון התייחס להאשמה שהטיח החבר בחשוד, וציין כי התבטאות זו מחזקת את החשד הראשוני של המשטרה לפיה בר זכאי נהג בזמן התאונה כשהוא תחת השפעת אלכוהול. המשטרה חושדת כי הנהג אף שיבש את הבדיקה והכשיל את תוצאותיה. בהמשך סירב לבצע בדיקת דם, ובכך מנע אפשרות לקבל את התוצאה שתקבע את רמת האלכוהול שנמצא בדמו.



אילון שלו-אמסלם ז"ל, בן ה-13 שנהרג בתאונה, הובא ביום ראשון בשעות הצהריים למנוחות בבית העלמין קרית שאול, כאשר למעלה מאלף בני משפחה וחברים ליוו אותו, וביניהם גם שר האוצר משה כחלון ובכירים במשרד האוצר. 

הלווייתו של שלו- אמסלם ביום ראשון. צילום: אודי ציטיאט
הלווייתו של שלו- אמסלם ביום ראשון. צילום: אודי ציטיאט


גיא חכמי, אביו של דניאל, סיפר בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי הילדים "עמדו על המדרכה של כביש עם כמה מסלולים, שהיה מואר. הפניה לא הייתה חדה יותר מדי, והנהג הזה נכנס לתוך המדרכה". לדבריו, "דניאל מנסה להתאושש גם פיזית וגם נפשית, היום הוא כבר התיישב על כיסא גלגלים. באים לבקר אותו הרבה, אנחנו בבדיקות, ומקווים שהממצאים הם שלא נצטרך התערבות כירורגית משמעותית".
 
"רבע שעה לפני כן הם אכלו גלידה ביחד. זה הלם גדול. הרכב הגיע במהירות מטורפת, לא סבירה, ובשבריר שניה הזה דניאל ניסה להזהיר את אילון. הוא צעק לו וברח אחורה, ומה שהציל אותו היו עמודי הבטיחות, הוא קפץ שני עמודים אחורה".