מצעד הגאווה בירושלים ייצא היום (חמישי) לדרכו בהשתתפות רבבות להט"בים ותומכים מכל מגזרי החברה. המצעד בירושלים, בניגוד למצעד בתל אביב המאופיין באווירת קרנבל, ישמור גם השנה על אופיו כצעדת הפגנה למען שיוויון זכויות לקהילה והוא צפוי להיות הגדול ביותר בבירה מאז 2002, אז החלו אנשי "הבית הפתוח" בירושלים לקיים את המצעד. 
 
יו"ר "הבית הפתוח" ערן גלובוס אמר: "המחאה של השבועיים האחרונים הראתה את העוצמה של הקהילה שלנו ושל בעלי בריתנו בכל המגזרים בעם. אנחנו קוראים לכל הציבור בישראל, תמכו בנו שוב, הצטרפו אלינו". עשרות כלי רכב יעלו לירושלים בשיירה שתפתח את אירועי המצעד. בשעות הבוקר יתקיימו טקסי אזכרה לנרצחי האירוע ב"בר נוער" לפני תשע שנים ולשירה בנקי. מסלול הצעידה יחל בגן הפעמון בעיר, ובשעה 17:00 יתחיל המצעד עצמו שיעבור בנקודה שבה נרצחה הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה 2015 שם יונח זר פרחים לזכרה. 
 
עצרת הסיום בגן העצמאות בעיר, תחל ב־19:30. מירי מסיקה תקדיש את "שיר לשירה" לזכרה של שירה בנקי. דנה אינטרנשיונל תבצע על במת המצעד את הביצוע המחודש למזמור מהמקורות "מי האיש" שסרטון מרגש שלו הופק לקראת המצעד והפך וויראלי ברשתות החברתיות. על הבמה תופיע גם נינט טייב. 

הנושאים שעלו לראש סדר היום של מאבק הלהט"ב בשבועות האחרונים קשורים בילדים בהכרה במשפחות בני זוג מאותו המין ובמאבק למימוש זכותם להיות הורים, אבל נושא המצעד בירושלים יוקיר את הקצה השני של טווח הגילים בקהילה - הוותיקים שסללו את דרך המאבק.
 
מנכ"ל הבית הפתוח, עופר ארז, הוסיף: "ותיקי הקהילה יצרו את המורשת של המאבק הלהט"בי. הם אלה שאפשרו לנו להיות מי שאנחנו בחופשיות. הודות להישגים של אלפי חברות וחברי הקהילה שחיו ונלחמו על הזכות הבסיסית שלהם להיות כאן, כפי שהם, אנחנו יכולים לצעוד כיום בגאווה בירושלים".
אחת מאותם סוללי הדרך היא חיה שלום, בת 74, שהקימה קבוצה של נשים בגילאים 45+ בבית הפתוח בירושלים. לדבריה "יציאה מהארון היא מיגור תופעת ההומופוביה". 
 
חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הגיבה למבול הנאצות, הביקורת וההאשמות שסופגת הקהילה הלהט"בית בשבועות האחרונים: "נאצים, טרוריסטים, אויבי המדינה, אלה המילים שמכוונות כלפי הקהילה הלהט"בית, מילים שמביאות אחריהן סכינים ואקדחים שכבר גבו את חייהם של צעירות וצעירים", אמרה.
ח"כ ציפי לבני קראה אתמול לציבור, ובפרט לנבחרי הציבור, להגיע למצעד בירושלים: "מנהיגי הציבור חייבים להתייצב. דמה של נערה כבר נשפך בפשע שנאה ושתיקת ראש הממשלה נותנת אור ירוק להסתה ולשנאה. חייבים להתייצב מולם", אמרה לבני.
 
"קהילה דתית תומכת - דתיים ודתיות למען הקהילה הגאה", תצעד במצעד הגאווה הירושלמי, לאות סולידריות, אחווה ותמיכה בקהילה הלהט"בית. אריאלה מטר, ממייסדות הקבוצה, מסרה: "לחיות בארון זה מוות, פשוטו כמשמעו. יותר מדי אנשים מהקהילה הגאה מגיעים לידי אובדנות, ואנחנו לא יכולים להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' אם לא נייצר חברה דתית שמאפשרת שונות ואוהבת את בריותיו של הקב"ה. אנחנו רוצים לתת קול ליהדות אחרת, אוהבת ומקבלת". 
 
המשטרה השלימה את ההיערכות לקראת המצעד. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים יתפרסו משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים למסלול. מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, קיים השבוע סיור הכנה במסלול מצעד הגאווה.