חודשיים וחצי חלפו מאז מותה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, שנגרם בשל התעללות הסייעת אינה סקיבנקו בגן הילדים. הבוקר (חמישי) יתקיים דיון בעניינה בבית המשפט המחוזי בלוד. הורים רבים מתכוונים להגיע ולמחות נגד היעדר הפיקוח והענישה המספקת, בהם הוריה של יסמין, דורינה וולדימיר. סקיבנקו, בת 23 מאוקראינה חשודה בהריגת וינטה, על פי כתב האישום מיוחסת לה שורת מעשי התעללות חמורים בילדי הגן והורים רבים קוראים לשנות את כתב האישום לרצח.
 
"יסמין וינטה לא מתה, היא נרצחה. לא היה כאן איבוד שליטה רגעי של מבוגר. יסמין מתה לאחר דקות ארוכות של התחננות לאוויר ועזרה. דקות ארוכות שבהן ידעה 'המטפלת' שלה בדיוק מה היא עושה ומה תהיה התוצאה אם לא תרים את כובד משקלה מעל התינוקת קטנה", כותבים המארגנים. "נצעק בקול שאנו דורשים שהרוצחת תשב בכלא כל ימי חייה. לא נסכים עוד לעונשים מגוחכים ומקלים".

יסמין וינטה ז"ל. צילום: ללא
יסמין וינטה ז"ל. צילום: ללא

 
רוני שניר, אם לשלושה מחולון ואחת ממארגנות ההפגנה, ששניים מילדיה עברו התעללות לפני כחמש שנים על ידי צוות הגן, מסבירה ל"מעריב־השבוע" כי "המוות המחריד של יסמין הוא רק קצה הקרחון של מה שקורה במדינה כשאין פיקוח והכשרה וכשיש הרשעה, העונשים מגוחכים ובכלל לא מרתיעים - אנחנו דורשים פיקוח, הכשרה וענישה כדי שאף מטפלת לא תעלה על דעתה לטלטל ילד, לסטור לילד או לבצע כל עבירת אלימות". 
 

יו"ר ועד הגנים הארצי אחז אגם אומר כי הם מצפים שרף הענישה יהיה גבוה יותר ויוביל להרתעה.  לדבריו, הם מרגישים כי במקום לפתור את בעיית היעדר הפיקוח מגיל לידה עד 3, רק מנסים למשוך זמן: "אנחנו מרגישים שהפוליטיקאים מנסים למרוח אותנו - חוק המצלמות וחוק הפיקוח שעברו בקריאה ראשונה, עברו בנוסח מרוכך מאוד שבפועל לא נותן פתרונות. מנסים להרגיע את הלהבות במקום לראות בהורים שותפים לתהליכים".