טרור האש נמשך: היום (חמישי) פעלו לוחמי האש בגזרת עוטף עזה ב-13 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. באחד הישובים במועצה האזורית אשכול אותרה ציפור, אליה מחובר חוט עם חפץ חשוד, שנתקעה בשדה חקלאי. לא נגרם נזק. פקחי רשות הטבע והגנים הוזמנו למקום לבדיקה. כזכור, רק לפני מספר שבועות אותר בז מצוי בסמוך לגדר המערבית לנחל הבשור באזור עוטף עזה, כשחומר דליק מחובר לרתמה שהוצמדה אליו.



בתוך כך, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני צפויים להתכנס ביום ראשון על מנת לדון בדרכים והצעות לפתרון המשבר מול עזה ובהצעתו של שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב לפיוס בין חמאס לפת"ח. כמו כן, משלחת חמאס, הכוללת את סגן מנהיג הארגון, סאלח עארורי והבכיר מוסא אבו מרזוק, הגיעה מקהיר לרצועת עזה לאחר שקיבלה ערבויות ממלדנוב והמודיעין המצרי שישראל לא תתנקש בהם. 



מקורות בחמאס מסרו, כי למרות שהמשלחת שנמצאת בקהיר עשתה הכל על מנת להתייחס בצורה חיובית לנייר העמדה המצרי, נציגי פת"ח הציבו תנאים מוקדמים שעלולים להפיל את הפיוס. הדיונים שהתקיימו בקהיר בחסות המודיעין המצרי מכונים על ידי מקורות פלסטינים "ההזדמנות האחרונה".

המקור בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, כי "פת"ח עומד על דעתו להמשיך בסנקציות על רצועת עזה, ולא להתייחס בצורה חיובית למגעים המצרים כולל שינויים בסעיפים שישפיעו אפילו על הסכם קהיר מ-2011". על פי ההסכם שנרקם, ישראל תסיר את כל העיצומים על העברת סחורות דרך מעבר כרם שלום, ובמקביל תהיה הפסקת אש כולל הפרחת בלונים ועפיפוני תבערה מרצועת עזה. השלב השני בהסכם יכלול עסקת אסירים, ועידוד השקעות בינלאומיות ברצועה.

כזכור, אתמול הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאסור על הכנסת דלק וגז דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה, החל ממחר ועד להודעה חדשה, זאת לאור הימשכות טרור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.