בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להרחיק את פעיל להב"ה משה בן זיקרי ממצעדי הגאווה, להטיל עליו תנאים לרבות הפקדה כספית והורה לשחררו ללא כל תנאי. בדיון היום (שישי) טענה נציגת המשטרה כי בן זיקרי קפץ מעל הגדר, עלה לבמה והחל לצעוק לעבר אנשי המצעד שנערך אתמול בירושלים.

אלא שלאחר שאלות עורך הדין איתמר בן גביר הסתבר כי השוטרים שכחו לגבות עדות מהמאבטחים ולמעשה אין כל עדות ראיה נגד בן זיקרי והשוטרים לא הצליחו להוכיח אם הייתה גדר, אם הייתה במה והאם בכלל בן זיקרי פעל בצורה כלשהי.
 
לאור דברים אלו, קבעה השופטת כי בתיק החקירה לא נגבתה עדות ראיה ואכן לא הוכח אם הייתה גדר, אם אכן הייתה במה והיכן עמדה. השופטת הטיחה ביקורת במשטרה וקבעה כי ש"בזמן שעבר ממעצרו של בן זיקרי ניתן היה לגבות עדות לפחות מאחד המאבטחים", אך מכיוון שהדבר לא נעשה, שוחרר בן זיקרי ללא כל תנאי.
 
עו"ד בן גביר מסר בתגובה כי "כאשר פועלים ממניעים של סתימת פיות, עושים עוד ועוד טעויות והתוצאות לא מאחרות לבוא. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להתנכל לפעילי להב"ה ועוצמה יהודית וכנגד כל מי שמבקש להביע מחאה נגד מצעדי הגאווה".

22 החשודים שנעצרו אמש ושוחררו כבר בתחנת המשטרה צפויים להגיש באמצעות עו"ד בן גביר תביעה נגד המשטרה. אחרי ההחלטה היום, גם משה בן זיקרי יצטרף לתביעה ויבקש לפצותו בעשרות אלפי שקלים בגין שהייתו בלילה במעצר.