אלי בר זכאי, הנהג החשוד בדריסתו למוות של הנער אילון שלו-אמסלם הובא היום (ראשון) לבית המשפט השלום בת"א, שם שוחרר לבקשת המשטרה למעצר בית בתנאים מגבילים ותחת פיקוח עד לתאריך ה-27.8. כידוע, הנהג אינו משתף פעולה בחקירתו, זאת חרף עדויות וממצאים שנאספו על ידי החוקרים. מהמשטרה נמסר כי הם יעשו הכל על מנת למצות את החקירה ולהגיש נגדו כתב אישום בקרוב.



בתוך כך, משפחתו של הנער המנוח, שנדרס למוות לפני כשבוע בעת שעמד על מדרכה באי תנועה בצומת אבן גבירול-שי עגנון בתל אביב, עלתה היום לקברו עם תום השבעה. "התחושה במשפחה היא כעס על הנהג הדורס, שהתנהגותו לאחר האירוע הנוראי נראית כמי שבורח מאחריות", אמר קרוב משפחה.



מעל לקברו הטרי של שלו-אמסלם, אמרה האם שהיא מייחלת שמערכת אכיפת החוק ובעיקר בתי המשפט יראו לנגד עיניהם את משפחת הקרבן ואת הצורך בהרתעה בענישה. במשפחתו של אילון כועסים על הנהג הדורס, אלי בר זכאי, שלטענתם במקום לצאת מהרכב, להושיט יד ולהזעיק את כוחות החירום, הוא דיבר בטלפון וקיבל הנחיות לטשטוש ראיות. לאחר מכן, שתה מים וסירב לעשות בדיקות שכרות מעמיקות, ועל פי הדיווחים אף שתק בעימות מול חברו שהעיד ששתה אלכוהול בבית ולאחר מכן יצא לבילוי בפאב. באותה נסיעה נוראית, הוא דרס למוות את אילון. 



לדברי המשפחה, הטענה שהכביש היה מוצף מים, מה שגרם כביכול לתאונה, היא שקר בזוי. בדברי ההספד של אמו של אילון, היא שטחה את תחושותיה הקשות על התנהגותו של בר זכאי והאשימה אותו בהריגת בנה.



אביו של אילון שלו-אמסלם הספיד את בנו: "ילד יקר שלי, אתה חונכת לשמור על החיים, בעוד שהמפלצת שנטלה את חייך מוסיפה לחיות ולא לוקחת אחריות. אם יש צדק, איפה הוא? אני מבטיח שעוד נשוב לחיים. ואני יכול להגיד שהשבעה הייתה ראויה לך".



כזכור, בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעורו של של בר זכאי על תנאי מעצרו. במשטרה חושדים שהנהג נסע במהירות של 100 קמ"ש, וקיים גם חשש לשיבוש החקירה על ידו, הנובע מהתנהגותו לאחר התאונה. נציג המשטרה בדיון שנערך בשבוע שעבר הציג בפני השופט את ממצאי הבדיקה לאיתור אלכוהול בדמו של החשוד, וקבע כי "מדובר בממצאים שלא רק נמצאו במכשיר הנשיפון, יש לנו אינדיקציה נוספת". 



אילון שלו-אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה