האחיות יחלו מחר בבוקר בשביתה כוללת ללא מועד סיום בבתי החולים, בקהילה ובריאות הציבור במחאה על האלימות הגואה במערכת הבריאות. בהסתדרות האחיות הודיעו הבוקר (שני) כי המהלך מגיע "לאור אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים".



במסגרת השביתה, הצוות הסיעודי לא יעבוד בשירותים האמבולטוריים, כולל במרפאות, מכונים ואשפוזי יום. כמו כן, במחלקות האשפוז למיניהן וחדרי הניתוח יעבדו במתכונת שבת. במחלקות טיפולי נמרץ ובמחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה ויחידת פריון, הצוותים הסיעודיים יעבדו במתכונת מצומצמת. בכל בתי החולים יוקם צוות סיעודי לשעת חירום.

"האחיות והאחים במדינת ישראל החליטו כי דמם אינו הפקר", אמרה אילנה כהן יו״ר הסתדרות האחיות, "ולכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת. עד שלא תבוצענה פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחיות האחים לא ירפו במאבקם".


שביתת האחיות by מעריב אונליין on Scribd



רק בחודש האחרון התרחשו מספר תקריות אלימות חמורות במערכת הבריאות. לפני כשבועיים, אם ובת תקפו רופאה שטיפלה בקרובת משפחתן, בגלל שלא היו מרוצות מהטיפול בה. על פי החשד, החשודות דחפו את הרופאה, ד"ר קרין הלר, שרטו אותה והעיפו לעברה מחשב. 

בתחילת חודש יולי נדקרה בבטנה אחות בת 65 במחלקת הריאות בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב בידי מטופל לשעבר. הדוקר, בשנות השלושים לחייו, הוא נתין זר שככל הנראה שוחרר חודש לפני כן, לאחר שאושפז באותה מחלקה כמה שבועות.