מאות כבאים מכל רחבי הארץ הפגינו היום (שני) מול קריית הממשלה בתל אביב נגד נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי. ארגון הכבאים הארצי מוביל השבוע שורה של צעדי מחאה כנגד שמחי, שכוללים שיבושים במערך הקורסים וההכשרות שלהם, וכן במדורי כיבוי אש ורישוי עסקים. הכבאים קראו: "לא לתת לנציב דדי שמחי לשרוף את מערך הכבאות". 
 
המפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב: "אבלים על מות הכבאות בישראל", "האסון הבא יהיה על השם שלך", "לא פוחדים ממך יותר", ו"דדי שמחי נותן גיבוי למפקדים סורחים". כזכור, כ-1,000 כבאים הגיעו בינואר להפגנה מול בניין הנציבות הראשית בראשון לציון, תחת הכותרת "דדי שמחי נכשלת - לך הביתה, זאת במחאה על התנהלותו של נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי, תוך קריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפטרו. נציגי הוועד קיבלו בקריאות את יו"ר הוועד, אבי אנקורי, וגם יצאו בקריאה "צא החוצה, תראה שאנחנו הרוב ולא הקומץ, לא תוביל את מערך הכיבוי לתהום. גם אתה תבין שאנחנו הרוב, לך לקוריאה הצפונית, אתה מתנהג כמו דיקטטור".
כשבוע לפני כן, 400 לוחמי אש הגיעו לטקס סיום מפקדי צוותים אשר נערך בפתח תקווה במטרה להביע את מחאתם כנגד דדי שמחי. במסגרת המחאה מנעו מנציב הכבאות לדבר, כשקראו לעברו קריאות המאשימות את הנציבות בהזנחת מערך הכבאות והפעילו צופרים במהלך האירוע. הכבאים אף הורידו דרגות, ירדו אל רחבת הטקס שם עמדו לצד חבריהם אשר סיימו את הקורס ויחדיו הביעו את מחאתם המשותפת על הנעשה. בתוך כך, ארגון הכבאים הכריז על סכסוך עבודה מול נציבות הכבאות וההצלה הארצית.


מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

 
שמחי התנצל אז בפני משפחות מפקדי הצוותים שהגיעו לאירוע, אמר כי הטקס יידחה לתאריך אחר ועזב את המקום. לטענת ארגון הכבאים, המחאה נערכה לאחר שבשנה שעברה הוא ניסה לפעול מול הנציב במטרה להביא לשיפור במצב הקיים אך פעם אחר פעם לא זכה במענה. הארגון מסר כי לוחמי האש נאלצים לנסוע ברכבי כיבוי פגומים ומשתמשים בציוד תקול, דבר אשר פוגע ביכולותיהם המבצעיות ובכך מסכן את חייהם של כלל האזרחים, וכי צומצמו שעות אימונים קריטיות. 

מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני