כתב גלי צה"ל לענייני דתות, יאיר אורביטו, טוען כי הוכה היום (שני) על ידי שוטרים במהלך הפגנת החרדים שהתקיימה בבני ברק. בעקבות המקרה עשתה פניה מצד התחנה למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ולמועצת העיתונות. 



בשעות הצהריים נשלח הכתב לסיקור ההפגנה בבני ברק. בעת ההפגנה, לדבריו, הוא עמד וצילם מאחורי קו השוטרים שהדפו את המון המפגינים אל המדרכה. בעודו מסקר תקף אותו אחד השוטרים, לטענתו. "שוטר התחיל להכות אותי ולגרור אותי על המדרגות", אמר אורביטו.



בגל"צ ציינו כי הכתב הותקף חרף הזדהותו כעיתונאי והצגת תעודה כנדרש. "אמרו לי 'זה לא מעניין' והמשיכו לבעוט אותי", סיפר אורביטו באשר לתגובת השוטרים בהפגנה.



מגלי צה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות השוטרים והאלימות שהופעלה כלפי כתב גלי צה"ל. פנייה למפכ"ל המשטרה לבחון את התנהגות השוטרים הועברה הערב".



גם ארגון העיתונאים הגישה תלונה



מעבר לתלונה שהוגשה על ידי גלי צה"ל, גם ארגון העיתונאים שיגר תלונה למשטרה שבה ציין רכז חופש העיתונות בארגון, משה רונן, כי במשך מעל לשנה מתנהל בבית המשפט העליון דיון בעתירה של ארגון העיתונאים נגד המשטרה בעקבות התנהלות שוטרים בסביבה רוויית תקשורת. בעתירה ביקש ארגון העיתונאים לקבוע כללים להתנהלות שוטרים מול עיתונאים ולהדריך את כל השוטרים, בעיקר אלו שנמצאים בזירות של הפגנות.



בית המשפט העליון הורה על הידברות, לדברי רונן, בין המשטרה לארגון העיתונאים בניסיון להגיע לכללי התנהגות המוסכמים גם על העיתונאים. "הדברות כזו החלה בלשכת המשנה ליועמ"ש, אך טרם הביאה לתוצאות", הוא הסביר.



לטענתו, במשך הפגנת מחאה שהתקיימה היום בבני ברק, אותה סיקר העיתונאי מגל"צ, בעת שניסה לצלם את המפגינים, כשעמד מאחורי קו השוטרים, הוא חש לטענתו במכה בכתף, ושוטרים החלו לגרור אותו ללא סיבה על פני מדרגות, למרות שלא היווה סכנה לשוטרים, או עמד ליד מפגינים.



במכתב של רונן נכתב: "העיתונאי כתב שהוא עיתונאי ושלף תעודה המעידה על כך מטעם לע"מ. בשלב הראשון הגיבו השוטרים בצעקת "זה לא מעניין אותי". רק בהמשך, אחרי שנרגעו, הם האשימו שהוא לא ענד תעודה על החזה".



במכתבו הוא קורא למפכ"ל לברר מדוע העיתונאי הותקף, לאחר שהבהיר כי הוא עיתונאי. בנוסף, הוא קרא למשטרה לקדם את ההידברות בין הארגון למשטרה. "אנחנו מזכירים כי עיתונאים מגיעים לשטח כדי לשרת את הציבור, וכל פגיעה בעיתונות, קל וחומר אלימות שכזאת, היא פגיעה בציבור שאותו העיתונאי משרת". 



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה במשטרה והנושא יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים כמקובל".