הקומיקאי אסף הראל הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מתכוון להתמודד לראשות העיר תל אביב. "הגיע הזמן לעשות סוף לשמועות, אני מתכוון להתמודד מול רון חולדאי בבחירות הקרובות, זו לא בדיחה, אני עושה את זה בשיא הרצינות", אמר הראל בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. הקומיקאי ציין את יוקר המחיה העולה בעיר, את העדר התשתיות לנסיעה על אופניים, את התכנון העירוני ואת מצבן של מערכות החינוך והתחבורה המקומיות, בין הסיבות להחלטתו להתמודד. 
"נכון שהחינוך ביחס לערים במעמד הכלכלי שלנו במקום האחרון, אבל כולה חינוך, לא ביג דיל. נכון שכל המתחמים שחולדאי בונה כושלים: הנמל, התחנה, שרונה. במקום ליצור רצף עירוני הוא בונה מתחמים מבודדים וסגורים שמשרתים בעיקר את מי שלא גר פה. נכון שהוא עושה אפס מאמץ לעודד תחבורה ציבורית", העיר בסרקסטיות. "חולדאי כבר 20 שנים ראש עיר, 20 שנים, זה מטורף. והוא עשה המון דברים טובים אבל הגיע הזמן לסדר עדיפויות חדש בכל התחומים", הוסיף.

הראל שיחק ויצר בין היתר את סדרות הטלוויזיה "מסודרים" ו"הפרלמנט", והגיש בעבר את התוכנית "לילה טוב עם אסף הראל". ביולי 2016 הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 10, בשל מערכון בתוכנית שבו חזרו על המילים "כי יוני מת, כי יוני מת" על יוני נתניהו, במסגרת מערכון ביקורתי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הראל עצמו הבהיר למחרת כי לא התכוון ללעוג ליוני נתניהו אלא רק להביע ביקורת כלפי אחיו. במאי 2017 החל להגיש את פינת הסאטירה המצולמת "המונולוג" באתר "הארץ".