עורך הדין ירום הלוי ביקש משפט חוזר לרוצחה של תאיר ראדה רומן זדורוב מבית משפט העליון לפני זמן רב, ובינתיים אוסף ראיות חדשות. הלוי פנה למכון לרפואה משפטית באבו כביר וביקש לעשות בדיקה חוזרות לדגימות שנלקחו מתחת לציפורניים של תאיר ראדה ז"ל, כדי לבדוק את הבדיקות האלה מחדש עם ציוד חדשני במעבדה בארצות הברית. את הדיווח הביאה הערב (שלישי) חברת "החדשות". 


לפי הדיווח, התשובה שקיבל הלוי: 10 מבחנות שבהן נשמרו או היו אמורות להישמר דגימות שנלקחו מציפורניה של ראדה הושמדו כבר בשנת 2008, עוד לפני שניתנה הכרעת הדין ברצח. אלו ראיות משמעותיות מתיק הרצח ולא יהיה ניתן לבחון אותן מחדש.
 
תאיר ראדה ז"ל. צילום: רפרודוקציה
תאיר ראדה ז"ל. צילום: רפרודוקציה

 

"זריקת המבחנות עם החומר שנאסף מתחת לציפורני המנוחה תאיר. היא לא פחות משערורייה מקוממת ביותר. הדבר הזה נעשה ב-2008 לפי מה שנמסר לי, עוד לפני שניתנה הכרעת הדין הראשונה בבית המשפט המחוזי בעניינו של רומן", סיפר הלוי. "מישהו במכון בימיו החשוכים מצא לנכון להשמיד את המבחנות לאחר שהם גילו שאין DNA של זכר מתחת לציפורני המנוחה. מה שעניין אותם זה רומן, וברגע שהבינו שזה לא רומן, השמידו את הראיות". 
שרת המשפטים איילת שקד מקדמת הצעת חוק לשמירת מוצגים מתיקים עד אחרי שחרורו של האסיר, ובתיקי רצח שלוש שנים אחרי שחרורו של האסיר מהכלא. הנה כאן, שנה מהגשת כתב האישום כבר השמידו את הראיות.
תגובת המכון לרפואה משפטית: "נכון לשנת 2008 לא נשמרו במכון מבחנות המכילות חומר מתחת לציפורניים של המנוחה, זאת בהתאם לשיקול הדעת של הגורמים דאז שסברו שאין תכלית בשמירת מבחנות בהן דגימות יבשות או כמות DNA שאינה מספקת לביצוע בדיקות נוספות בעתיד. יודגש כי מדובר בדגימות שכבר נבדקו בעבר ונמצא פרופיל של המנוחה בלבד, ללא עדות למרכיב זכרי".