כפי שפרסמנו בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידרש לחקירה אחת נוספת לפחות באזהרה בפרשת 4000. ניתן לציין עתה כי מועד החקירה נקבע ליום שישי ה-17 לאוגוסט, במידה ולא יחול שינוי של הרגע האחרון בלו"ז של ראש הממשלה. עבור נתניהו תהיה זו תהיה החקירה ה-12 בכל הפרשות שבהן נקשר שמו, כאשר בפרשת 4000 (תיק בזק-וואלה) המנוהלת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בראשות תנ"צ אלי אסייג וחוקרי הרשות לניירות ערך, מייחסת המשטרה לראש הממשלה שורה של עבירות שחיתות ציבורית. בין היתר מייחסים לנתניהו עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן קבלת טובות הנאה.



רק לאחר סיום החקירה האמורה, יחלו ביאל"כ ובאגף החקירות והמודיעין (אח"מ) בראשותו של ניצב גדי סיסו, לבחון את ממצאי החקירה והראיות בתיק ויחלו בגיבוש מסקנות ראשונות כדי לקבל החלטה בהתייעצות מול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כיצד להמשיך בחקירת התיק.



עד כה מסתמן כי מדובר בתיק המשמעותי ביותר מבחינת התשתית הראייתית שלו בכל הנוגע לעבירות שבהן נחשד ראש הממשלה וכן נחשדים מעורבים נוספים אולם גם כך יש לבחון תחילה את העדויות של נתניהו בהתייחס לטענות שהוטחו בפניו ולסכם תמונת מצב.