אלימות משתוללת נגד צוותים רפואיים: תקיפה חמורה ארעה הלילה (חמישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כאשר מטופל כבן 20 תקף רופא אשר טיפל בו בחדר המיון. אל התוקף הצטרף אביו, והשניים פעלו כנגד הרופא, בין היתר בחנק בצווארו. במזל גדול נמנע אסון כאשר צוות בטחון בית החולים הגיש סיוע, עצר את התוקף והזמין משטרה. האירוע מתרחש כיומיים לאחר סיום שביתת האחיות, על רקע גל האלימות המשתולל ברחבי הארץ נגד צוותים רפואיים. 



השוטרים עצרו את החשודים, תושבי מזרח ירושלים, והביאו אותם לחקירה במשטרה, במהלכה עלה החשד כי האב הגיע עם בנו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לאחר שככל הנראה נפצע בקטטה, ובשלב מסוים בו ניסה הרופא לטפל בנו, החלו השניים עפ"י החשד לתקוף את הרופא באלימות פיזית עד להגעתם של מאבטחי בית החולים שהותקפו גם הם ע"י החשודים. היום יובאו החשודים בפני בית המשפט בבקשת המשטרה להאריך מעצרם.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בי״ח הדסה הר הצופים מסרה בתגובה: "הבוקר הוגשה תלונה במשטרה ואנו סומכים על טיפולה המקצועי והמעמיק בתוקפים. 

יודגש כי בית החולים הדסה מגנה כל פעולה תוקפנית ואלימה כלפי מי מהצוותים ויעמוד לצדם תמיד. עם זאת, צוותינו הפועלים יום וליל למען הציבור ימשיכו להעניק טיפול רפואי מצויין לכל באי בית החולים ויבצעו את שליחותם במסירות כתמיד". 

אתמול נעצר תושב חדרה בן 31 בחשד לתקיפת שוטרים וצוות רפואי בבית חולים לניאדו בנתניה. לאחר הגעתם למקום האירוע, הבחינו השוטרים בגבר כשהוא צועק, מקלל ומניף את ידיו לכל עבר. לאחר שהשוטר הודיע לחשוד על מעצרו, הגבר ניסה להתנגד בכוח למעצר ואיים על השוטר.
 
מהמשטרה נמסר כי לאחר שהוכנס לניידת, החשוד הטיח את ראשו בחלון ונפצע. השוטרים הובילו אותו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח ולאחריו הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה. בדיון שהתקיים היום בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקוה, הוארך מעצרו של החשוד בשלושה ימים. 
 
כזכור, משרד הבריאות הודיע שלשום כי הושג הסכם לסיים את שביתת האחים והאחיות, שהחלה אתמול במערכת הבריאות במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות הקשה במערכת. לאחר יום נוסף של דיונים בניסיונות לגשר בין ההסתדרות למשרדי הבריאות והאוצר, במטרה לסיים את השביתה, דיווחו הצדדים על הבנות בשלושה סעיפים עיקריים: הקלה בעומס בבתי החולים, שיפור הביטחון והגברת האכיפה. 
 
הסתדרות האחיות הייתה הראשונה שהודיעה על התקדמות משמעותית במשא ומתן. זמן קצר לאחר מכן הודיע דובר משרד הבריאות כי המגעים נשאו פרי וכי הוחלט על סיום השביתה. בין הסיכומים שהצדדים הגיעו אליהם: יישום מלא של המלצות ועדת מור יוסף למיגור האלימות נגד הצוותים הרפואיים, הוספת מאות תקנים חדשים לחדרי המיון, לפסיכיאטריה, להמטו־אונקולוגיה למחלקות הילדים ולטיפות החלב.
 
במסגרת השביתה בבתי החולים האחיות פעלו במתכונת שבת בחדרי הניתוח ובמחלקות האשפוז השונות, אך בשירותים ‏האמבולטוריים, ‏כולל‏ מרפאות, ‏מכונים ואשפוזי ‏יום, לא ניתנים שירותים. ‏במחלקות ‏טיפולי ‏נמרץ, ‏פגים, ‏יונקים ‏, ‏חדרי ‏לידה, ‏דיאליזה, ‏אונקולוגיה ו‏יחידת ‏פריון עובדים צווים מצומצמים. רבים מהאחים והאחיות השובתים לא הסתפקו אתמול בשביתה והפגינו את המחאה באופן מעשי, בין השאר בהפגנות בבתי החולים.