העיתונאי צבי לביא, לשעבר בכיר במעריב, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 81. במשך שנים היה כתב בכנסת וגם ערך את מוסף סופשבוע של העיתון בשנות ה-80. לביא נולד ב-1937 בתל אביב ולאחר שחרורו מצה"ל החל לעבוד במעריב, ממנו פרש ב-1992. במקביל לעבודתו במעריב, מילא מגוון תפקידים בכלי תקשורת נוספים: כתב ועורך ביומן החדשות ויומן השבוע ב"קול ישראל"; עורך בתוכנית חדשות שבועית לצעירים בערוץ הראשון; כתב "במחנה", עורך חדשות ותוכניות ומגיש תוכנית הבוקר "707" בגלי צה"ל, במסגרת שירות מילואים; עורך כתב עת של חיל המודיעין "חמנית"; ועורך כתב העת "הגיל החדש" – רבעון לענייני פרישה וזקנה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.




דובר הכנסת, שמוליק דהן, ספד ללביא: "למי שעוד לא שמע - נתבשרנו לפני דקות אחדות שחברנו צבי לביא הלך לעולמו בגיל 81. לדעתי ותיק כתבי הכנסת, שאותי לפחות ליווה לאורך השנים בכל תפקיד שמילאתי בכנסת. כולם כמעט התחלפו - הוא נשאר. יושב בוועדת הכספים של הכנסת - גם בעיניים עצומות מקשיב וקולט הכל... אבל הכל". 



"צבי היה בין הראשונים שבירך אותי עם כניסתי לתפקיד דובר הכנסת. ממש התרגשתי. התרגשתי כי הערכתי אותו בתור כתב ובתור בן אדם. בן אדם, מענטש אמיתי", הוסיף דהן, "הוא גם כתב לי ברכה יפה בפייסבוק שהיה המקום בו עקבתי אחרי חידודי התורה שהיה כותב על פרשת השבוע בכל שבוע".



בשיחתנו האחרונה לפני כשלושה חודשים סיפר לי על אהבתו לצילום וביקש לבדוק אם יוכל להתקבל לדוברות הכנסת כצלם מתנדב. מודה שמעט הופתעתי מהבקשה ואמרתי לו: 'צבי, כתב מכובד כמוך באמת רוצה לתפוס עמדת סטודנט?' הוא חשב שוב ואמר 'אני אוהב לצלם ואני טוב בזה'. לא ידעתי איך להגיב, אבל החלטתי לזרום איתו שוב בגלל מי שהוא ומה שהוא מייצג עבורי. כשביקשתי לבדוק עד כמה הוא רציני הוא אמר שאולי בעצם תהיה לו בעיית התניידות ואולי תהיה לו באמת בעיה עם השעות. סיכמנו שהוא יחשוב על זה שוב ויחזור אלי וייתן תשובה. הוא לא חזר והיום התבשרנו בצער רב על לכתו".



"לך לשלום חבר... הטבעת חותם בכנסת, נכנסת לי עמוק ללב ואם תהיה יוזמה מצד תא העיתונאים להנצחה מכובדת באגף העיתונאים - תמצאו אותי כשותף אמת".