מיכה "פפה" רוקנשטיין הידוע בכינויו "החתול המטפס", אחד העבריינים היותר מפורסמים במדינה, נפטר בסוף השבוע האחרון בגיל 78 ונקבר במוצאי שבת בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. רוקנשטיין ריצה עונשי מאסר ושם הכינוי שלו הוצמד לו לאחר שורה של מעשי שוד והתפרצויות שביצע כשהוא מטפס על מרזבים וצינורות מים בבנייני מגורים ותעשייה ומסחר, כשהוא משאיר אחריו חוקרי משטרה מקצועניים פעורי פה. 

ב-1992 נשלח לחמש שנות מאסר בפועל, לאחר שנידון לתשע שנות מאסר, בעקבות שוד יהלומים שביצע בשווי 600 אלף שקל, ממלטשה בבורסת היהלומים ברמת גן. רוקנשטיין מחד והמדינה מאידך ערערו על חומרת העונש אולם בית המשפט העליון דחה את הערעורים של שני הצדדים והותיר את תקופת המאסר על כנה. 
שלוש שנים לאחר ששוחרר ממעצר על שוד היהלומים הראשון שלו הורשע "החתול המטפס" בביצוע חמישה מעשי שוד של ספקי יהלומים ברמת גן. הוא נשלח לרצות עבודות שירות. ב-2001 כשהוא בגיל 61 חזר רוקנשטיין אל מה שידע לעשות יותר טוב מכולם וכשהוא חמוש באקדח צמוד לשותפו לפשע, חדר למלטשת היהולמים של משפחת שניצר הידועה בבורסה, הורה לאחד העובדים לפתוח את חדר הכספות, כפת את העובד, ואסף יהלומים בשווי של 300 אלף דולר ויצא את המקום עם השלל הרב. 

אלא שהפעם נכונה לו הפתעה שלא הכיר קודם לכן בדמות מצלמות אבטחה שהותקנו במקום. הוא תועד בשעת ביצוע מעשה השוד ביחד שותפו בעת כניסתם לבניין ובעת עזיבתם את המקום עם תיקים בידיהם. "החתול המטפס" הכחיש את חלקו במעשה אולם בית המשפט לא קנה את טיעוניו ושלח אותו לרצות תשע שנות מאסר. 
באחת החופשות שלו מהכלא בעת שנסע עם רעייתו בחולון פתחו עליו שני אלמונים רוכבי אופנוע בירי והוא נפצע באורח קל וחייו ניצלו. עד היום האירוע לא פוענח. אתמול כאמור החזיר את נשמתו לבורא.