"שרי אריסון לא ידעה על מעשים פליליים שנעשים בחברת שיכון ובינוי אם אכן כאלו נעשו. זו לא האג'נדה שלה, זה לא החזון שלה", אומרים היום (שני) מקורביה של אריסון שנחקרה אתמול במשך 9 שעות ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, החוקרת את פרשת שיכון ובינוי, בה עולה חשד לפיו שיחדו גורמים בכירים בחברה נציג ציבור זר במטרה לזכות בפרויקטים גדולים ומיזמי בנייה מעבר לים. 
בחקירתה אתמול טענה אריסון כי לא ידעה על כל עבירה המתבצעת אם אכן התבצעה בחברה שבבעלותה. היא הזכירה לחוקרים כי ב-2006 הייתה זו היא שהקימה את הקוד האתי של בנק הפועלים וחברת שיכון ובינוי במסגרת אג'נדת הקיימות שהובילה בחברות הללו, כשהיא מבטאת 13 סעיפים, בהם סעיף הטוהר. 

אריסון אמרה לחוקרים כי "זה לא הגיוני שידעה על ביצוע עבירות פליליות מפני שזה נוגד את עמדתה נחרצות, זה לא ה'אני מאמין' שלה וקודם למחשבה על רווח היא פועלת למען טוהר המידות וניקיון הכפיים תוך שימת דגש על שוויון ופעילות חברתית". בעדותה כאמור הכחישה את החשדות שיוחסו לה וטענה כי היא מקבלת את החקירה שלה כדי להוכיח את גרסתה ולהפריך כל טענה או חשד המטיל ספק לגבי יושרה.   



להב 433. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
להב 433. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90