מצילים את רוני: חייהם של בר ערמון ורוני כהן, שצפויים להינשא בחודש ספטמבר, התהפכו מקצה לקצה לאחר שהתבשרו כי כהן חולה בלוקמיה וזקוקה להשתלת מח עצם באופן דחוף. "רוני תהיה אשתי רק אם אצליח להציל אותה", כתב ערמון בפוסט שובה לב בפייסבוק, שפתח קמפיין שסחף אחריו אלפים. היום (שני) דיבר בתכנית הרדיו של אילה חסון ב-103FM ואמר כי "רוני בסדר. היא יותר חלשה מהרגיל, היא בהתאוששות בין הסבב הראשון והשני של הכימותרפיה. מפטמים אותה כמה שניתן לפני הסבב השני".



לדבריו, "היא חייבת השתלת מח עצם כדי להציל את החיים שלה. אנחנו צריכים למצוא את הפרטים שלה בדחיפות. התורם עם הסבירות הכי גבוהה הוא מישהו ממוצא דומה לשלה, מישהו חצי תימני וחצי מרוקאי. לאחר מכן זה שילוב של מוצא תימני עם מוצא מיוצאי צפון אפריקה. כדי למצוא את האנשים האלה, עושים בדיקה. בדיקת רוק שלוקחת שלוש דקות. פלסטיק לתוך הפה. המקום שבו אנשים יכולים לבצע את הבדיקות האלה היא ב-19 באוגוסט, יום ראשון הבא. יהיו עמדות פרוסות בכל רחבי הארץ".




הוקם בעבר מאגר למח עצם.
"כן, עזר בציון עוזרים לנו, אפשר להיכנס לדף הראשי שלהם. יש עמדות שאפשר יהיה למצוא".

ביטלתם את החתונה?
"הייתי עדיין רוצה להתחתן בתאריך שקבענו, אולי נעשה טקס אינטימי בבית, ובלי כל המסיבה. מסיבה נעשה כשהיא תחלים".



איך נופלת הפצצה הזאת על הראש? איך היא גילתה את זה?
"גילינו את זה בתקופה לא פשוטה. לפני חודשיים וחצי היא הרגישה לא טוב, מצוואר תפוס, פצעונים על הפנים, שטפי דם, והתנפחות של הפנים, ובעצם הצטברו דברים אחד על השני, עד כמעט קריסה מוחלטת ותשישות. מתי שהגענו למצב הזה, הלכנו למיון. עד אז הלכנו למיון פעמיים, ופשוט נתנו לה וולטרן ולא עשו לה בדיקות. בשביל פצעונים קיבלנו אנטיביוטיקה לפנים, וחשבנו אולי הכדורים עושים לה אלרגיה, ולא הבנו מה קורה".





ערמון סיפר כיצד גילו את הבשורה המרה על הלוקמיה של רוני: "לפני חודש וחצי הלכנו למיון שוב כשהיא הייתה במצב קריסה. עשו לה בדיקת דם ואז עלו על זה תוך שעה. הרופאה אמרה לי, ולא לה, שלרוני יש לוקמיה. הפילה עליי. צריך להיות חזק בשבילה. זה מה שאני מנסה לעשות מאז. היא הייתה מאושפזת בבית החולים עד ששחררו אותה להתרעננות קלה, ועכשיו היא תחזור".