סרט האימה הקלאסי של היצ'קוק "הציפורים" מתאר כיצד תוקפות את הכפר בודגה ביי מסיבות בלתי מוסברות אלפי ציפורים אלימות במשך כמה ימים.


תופעה דומה למדי, אבל עם כלבים פראיים, מתרחשת בנמל אשדוד, שעליו השתלטה בחודשים האחרונים להקה של עשרות כלבים פראיים שהחלה לתקוף עובדים ועוברי אורח שנקלעו למקום.



עובדת בנמל אומרת כי "הכלבים תוקפים לא רק בני אדם אלא גם את הכלבים הקטנים. השבוע הם קרעו לגזרים את אחד הכלבים ושמעתי את הצרחות שלו עד המשרד שלי. זה היה מזעזע". פעילים של אגודת צער בעלי חיים ישראל צילמו את הכלבים בנמל ונדהמו לגלות שהם מסתובבים באין מפריע. "זה התחיל מלהקה של חמישה כלבים וכיום יש קרוב ל־30 כלבים, רעבים, צמאים ואלימים", אומר דובר האגודה, גדי ויטנר־אורסיאנו.



"חייבים לשים לזה סוף"



בשיחה עם "מעריב השבוע" הוא מזהיר מפני התפרצות של כלבת בדרום, אם לא יינקטו הצעדים הנדרשים, בהם איסוף הכלבים המשוטטים בנמל. לטענתו, הנהלת האגודה הציעה עזרה לגורמים המדוברים, אולם ללא הועיל. במכתב שכתב לאחרונה למנהל הלשכה הווטרינרית כנות הוא הציע את עזרת האגודה בטיפול בכלבים. בין היתר כתב אורסיאנו ויטנר כי "קיבלתי טלפון בשבוע שעבר שהכלבים תוקפים את העוברים ושבים. חייבים לשים לזה סוף".



בתגובה נאמר לו כי "אם העובדים יפסיקו להאכיל את הכלבים לא תהיה להם סיבה להגיע למקום". עוד נמסר כי "נמל אשדוד אמור לצאת בזמן הקרוב במכרז ללוכד נוסף על עבודתו של הרופא הרשותי".  ויטנר־אורסיאנו לא נרגע מהתשובה האדישה לטענתו: "תפיסת כלבים כאלה הכרחית ונחוצה להתקיים ככל האפשר מהר וללא דיחוי. עצוב שכך בוחרים להתעלם ממצוקה כל כך קשה. מקומם של הכלבים לא ברחוב, לא נטושים במקום שהם עלולים להיפגע, להיות נתונים לחסדיהם של עובדים עם לב רחום שישקו ויאכילו אותם. קשה לנו, כאנשים שדואגים לכלבים, לתפוס כיצד בזמן שנלחמים בכלבת נוקטים בסחבת באיסוף כלבים משוטטים".



לדבריו, "אין לי טענות כלפי הנהלת הנמל, אלא רק למשרד החקלאות. לא ברור למה בדיוק מחכים שם. שתהיה מגפה של כלבת? חייבים לפעול ומהר".


ממשרד החקלאות נמסר כי הם לא מכירים את המקרה המדובר וכי "אשדוד אינה מוגדרת כאזור נגוע בכלבת".