פחות משלושה שבועות נותרו לפתיחת שנת הלימודים ונדמה שזו כבר שגרה מידי שנה, שעשרות תלמידים בחינוך המיוחד נמצאים באוגוסט באי ודאות משום שאין להם עדיין שיבוץ למסגרות החינוך או ששיבוצם אינו מתאים. הבוקר (שלישי) יתקיים דיון בוועדת החינוך בכנסת בנוגע להיערכות לפתיחת שנת הלימודים ודיון נוסף יוקדש לראשונה להיערכות בחינוך המיוחד לבקשת הארגונים השונים. לפי מסמך של מרכז המחקר והמידע בכנסת, בשנה החולפת למדו במערכת החינוך כ-106 אלף תלמידים בחינוך המיוחד וכ-30% מהם למדו במסגרת חינוך מיוחד מחוץ לרשות המקומית שבה הם מתגוררים - בגלל היעדר מסגרת המותאמת ללקות שלהם ברשות שבה הם מתגוררים או בגלל מחסור במקום במסגרת מתאימה ברשות מגוריהם. 
 
משרד החינוך קידם לאחרונה את הרפורמה בחינוך המיוחד, בניגוד לדעת הארגונים המסייעים בנושא חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים, אך במסגרתה המשרד הבין את גודל המחסור של מסגרות חינוך מיוחד, הבעיה היא שעד שיטפלו במחסור, ההורים מתוסכלים.
 
א', אם לילד שאמור לעלות לכיתה א', סיפרה ל"מעריב" כי בנה מאובחן עם אוטיזם והשיבוץ שקיבל רחוק מהבית משום שלא היה מקום במסגרת קרובה יותר והיא חוששת שהנסיעות יפגעו בהתפתחותו. "הילד שלי בשום פנים ואופן לא יכול לשבת כל כך הרבה זמן - הוא אפילפסי, מוגדר כ-188% אחוזי נכות - הכי גבוה שיש. הוא יכול להתעלף במהלך הנסיעה, מפחיד אותי המרחק מהבית". א' ניסתה לדבר עם כלל גורמי החינוך בעיר מגוריה ובמשרד החינוך אך נענתה שזה השיבוץ ואיתו היא תיאלץ להסתדר.
 

עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, אינו מבין מדוע עשרות ילדים בחינוך המיוחד בכלל ועם אוטיזם בפרט לא יודעים לאיזו מסגרת ישובצו. "אחד הדברים הקשים ביותר לילד עם אוטיזם זו אי הוודאות. זה דבר החוזר על עצמו כל שנה, למה ארגון כמו אלו"ט צריך לקבל פניות מהורים בחרדה שלא יודעים לאן הילד שלהם ישובץ? זה דבר בלתי נתפס. מדובר בסדר עדיפויות - בדיוק כמו ששר החינוך מדבר על המתמטיקה וההישגים, מאמין בהצבת יעדים ברורים, אנחנו לא יודעים כלום לגבי היעדים של משרד החינוך בחינוך המיוחד".
 
ממשרד החינוך נמסר כי תהליך השיבוץ למוסדות החינוך המיוחד בעיצומו, ואנו מקדישים תשומת לב מיוחדת כדי שכל תלמיד ישובץ במסגרת חינוכית שתואמת את צרכיו האישיים. כמו כן נעשים מאמצים רבים לשיבוץ התלמידים קרוב ככל שניתן למקום מגוריהם. נזכיר שאנו מצויים בתהליכי יישום רפורמה רחבת היקף, שבמסגרתה, בין היתר, הוקצו מיליארד שקלים לבינוי מעל 1,000 כיתות לימוד חדשות. לעניין מספר התלמידים הלא משובצים: נכון להיום עומד נתון זה על מספר תלמידים מצומצם – בשנת הלימודים הקודמת, בעת הזו, המספר היה גדול הרבה יותר.