כמעט שלושה חודשים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד משה ליאון, המועמד המוביל לראשות עיריית ירושלים, בעילה של היעדר אשמה פלילית. ליאון נחשד בעבירות של שחיתות ציבורית, טוהר המידות ועבירות מס. הודעה על סגירת התיק נשלחה אתמול מפרקליטות מיסוי וכלכלה אל עורך דינו של ליאון.

כזכור, במסגרת החקירה בעניינו של שר הפנים אריה דרעי, עלה ונחקר החשד כי ליאון העביר לדרעי כספים שלא כדין בשעה שדרעי עדיין לא נשא בתפקיד ציבורי, זאת דרך חברה שבין היתר הייתה בבעלותו, בתמורה לתמיכת דרעי לאחר מכן בליאון לראשות עיריית ירושלים, בבחירות באוקטובר 2013.

בהודעה של הפרקליטות נטען כי "לאחר חקירת הנושא הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות, אשר הביעה דעתה כי לא הונחה תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית מצד ליאון בנושא זה". 
בפרקליטות מציינים כי חומר החקירה העלה כי הכספים הועברו לכאורה מסיבות לגיטימיות, בטרם חזרתו של דרעי לחיים הציבוריים.

אריה דרעי. צילום: פלאש 90
אריה דרעי. צילום: פלאש 90

בפרקליטות מבקשים לציין כי ההחלטה בעניינו של ליאון התפרסמה עוד בטרם התקבלה החלטה לגבי שאר החשודים בתיק, לאור מועמדותו של ליאון לראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרובות. "נסיבה זו הצדיקה באופן יוצא דופן החלטה מהירה ונפרדת בשעה שחומרי החקירה בעניינו הצביעו כבר בשלב זה כי דין התיק כנגדו להיסגר, הגם שהחקירה הכוללת בפרשה, בה נחשדו השר דרעי ומעורבים נוספים, טרם הסתיימה", אמרו בפרקליטות.

כזכור, החקירה נגד ליאון, התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. ליאון עוכב לחקירה בשנה שעברה יחד עם עוד מספר מעורבים לאחר ששמו נקשר לקרן ששילמה עמלות לשר הפנים אריה דרעי מיד עם שחרורו מהכלא בעקבות הרשעתו בפרשה הקודמת ולפני שחזר לחייו הציבוריים.

לפני כשבוע הודיעה המשטרה כי הסתיימה החקירה בעניינו של ליאון לאחר שלא גובשה נגדו תשתית ראייתית, וכי תיק החקירה יועבר בהקדם לפרקליטות לצורך עיון והחלטה סופית בעניין.