מערכת הכריזה בבית הכנסת הוותיק “ישועת ישראל" בשכונת שפירא הפכה למוקד של עימות מתמשך. עיריית תל אביב אף ניסתה להפסיק את הפעלת המערכת בטענה לפגיעה בסדר הציבורי, אבל בעקבות עתירה שהגישו אלנתן ומתפללים מבית הכנסת, דרישתה הוסרה. אולם לפני כשבועיים שוב פעלה העירייה בניסיון להביא להסרת מערכת הכריזה שעל גג בית הכנסת, בטענה שהיא גורמת לעבירה על חוקי הרעש.
“ביום שישי, לאחר כניסת השבת, הגיעו שוטרים לבית הכנסת ‘ישועת ישראל’ ברחוב חכמי ישראל בשכונת שפירא, לטענתם בעקבות תלונות רעש, והתנהגו בצורה לא מכובדת בבית הכנסת, הפריעו למהלך התפילה ולא כיבדו את קדושת המקום”, כך טוען חבר מועצת עיריית תל אביב נתן אלנתן (ש”ס) במכתב תלונה למפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן.
“איני מבין מה היה הצורך להגיע לבית הכנסת לאחר כניסת השבת ולפגוע ברגשות המתפללים”, מציין עוד אלנתן במכתבו, “הרי נושא התלונות על הרעש אינו דבר שהתחדש בשבוע האחרון. תלונות ישנן כבר במשך תקופה ארוכה”.

אלנתן מזכיר שכבר בחודש יוני הוא פנה למפקד משטרת מחוז תל אביב והבהיר שהוא האחראי על מערכות הכריזה, המבשרות על כניסת השבת באמצעות השיר “שלום עליכם”.“אינני מבין, מדוע אחרי שהודעתי לכם שאני אחראי על המערכות וזמין לכל שאלה, לא פניתם אלי לבירור, אלא שלחתם בליל שבת לבית הכנסת שוטרים שפגעו בקדושת המקום ובקדושת השבת”, כתב אלנתן.
לדבריו, הוא פועל על פי חוק ועומד בכל דרישות חוקי הרעש ואם קיימת טענה שמערכת מסוימת פועלת שלא על פי החוק, הוא מבקש שיפנו אליו ולא יפגעו ברגשות המתפללים. “אבקש את התערבותך”, הוא מסכם את פנייתו למפקד משטרת מחוז תל אביב.
מהמשטרה נמסר בתגובה: “אנו מבקשים להבהיר כי הגעת המשטרה לאירוע היתה לאור קריאה למוקד העירוני ולא באופן יזום. הטיפול באירוע לא היה כמצופה ואנו נפיק את הלקחים”. 
אלנתן דחה בתוקף את הטענה ומתפללים בבית הכנסת הגיבו בכעס. “מה רוצים מאיתנו? אי אפשר להשמיע את המזמור ‘שלום עליכם’ במשך שתי דקות עם כניסת השבת? לאן הגענו?”, הם אמרו.