קרן פרס בראשית הודיעה אתמול על מינויו של יצחק (בוז'י) הרצוג ליו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית. הרצוג, שכיהן בחמש השנים האחרונות כיו"ר האופוזיציה, פרש מתפקידו ביוני האחרון לאחר שנבחר כיו"ר הסוכנות היהודית.



לאחר בחירתו ליו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית, אמר הרצוג כי, "כבוד גדול עבורי לקחת חלק ביוזמה הברוכה של פרס בראשית, מוסד המספר את סיפורו המיוחד של העם היהודי ומפגין את תרומתה של הקהילה היהודית לאנושות כולה, בעולם שלצערנו הרב מלא בציניות ולעתים אף בורות כלפי ייחודיותו של עמינו".



הרצוג מחליף בתפקידו את היו"ר הקודם, נתן שרנסקי, שייסד את ועדת הבחירה של קרן פרס בראשית ב-2013. שרנסקי יחל לכהן כראש הוועדה המייעצת של קרן פרס בראשית.



בעקבות בחירתו של הרצוג לתפקיד, בירך אותו סטן פולובץ, יו"ר ומייסד קרן פרס בראשית: ""אני מקבל בברכה את יצחק הרצוג, אדם בעל כבוד והשפעה רבים ברחבי העולם היהודי. אנו מצפים בשקיקה ללמוד מחוכמתו וניסיונו הרבים בעבודה עם החברה הישראלית כמו גם עם קהילות יהודיות ברחבי העולם, שני עולמות שלצערי הולכים ומתרחקים. ההתרחקות הזו היא אחת מהאתגרים המשמעותיים ביותר העומדים בפני הקהילה היהודית כיום, וקרן פרס בראשית תעבוד במסירות וללא לאות, יחד עם הרצוג, כדי להתמודד עם האתגר".



מהקרן נמסר כי פרס בראשית הינו פרס שנתי, שמוקיר ומעלה על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל, "שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי". עוד נמסר כי, "פרס בראשית שואף להכיר ביחידים אשר השיגו מצוינות ושם עולמי בפעילותם ואשר הישגיהם מגלמים את אופי העם היהודי באמצעות מחויבות לערכים יהודים, הקהילה היהודית ומדינת ישראל". הפרס, שהוקם על ידי קרן פרס בראשית, ממומן דרך מענק קבוע של 100 מיליון דולר. יש לציין כי זוכי הפרס בשנים קודמות בחרו לתרום את המענק הכספי שזכו לו לטובת יוזמות פילנתרופיות הקרובות ללבם.