ילד בן 5 נפצע בינוני עד קשה לאחר שמנוף פגע בקיר בניין היום (חמישי) במודיעין עילית. מגביית עדויות בשטח ואיסוף חומרים עולה בשלב זה כי בבניין בו שהה הילד מבוצעות עבודות בנייה בקומה העליונה. מנוף שהעלה חומרי בניין לגג פגע בקיר הבניין שמכוסה באבנים ברחוב נתיבות המשפט בעיר. מהפגיעה בקיר השתחררו כמה אבנים ונפלו למרפסת בו שהה הילד. האבנים פגעו במעקה המרפסת והילד מעד ונפל קומה אחת למטה.

גורמי רפואה שהגיעו למקום פינו את הילד שנפצע לבית החולים שיבא. מבית החולים נמסר כי הוא מטופל עדיין בחדר המיון. מנהל אתר העבודה בבניין ונהג המנוף עוכבו לחקירה, ומדוברות המשטרה נמסר כי כי חקירת המקרה נמשכת. ישראל בקר, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "יחד עם חובשים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לילד שנפל מקומת הכניסה לקומה מינוס 1. לפי דיווחים של עוברים ושבים הוא נפל עם סורג שהתנתק ממקומו עקב עבודות בניה שנערכות בקומה העליונה של הבניין כתוצאה מפגיעת המנוף שעובד במקום". 

כזכור, שלושה פועלי בניין נהרגו בתאונות באתרי בנייה ביום שני. גבר בן 35 נהרג לאחר שנפל מגובה של ארבע קומות באתר בנייה באחיסמך סמוך ללוד. מותו של הפועל, נתין זר מסין, נקבע במקום על ידי צוותי הרפואה. מוקדם יותר, שני פועלים כבני 30 נהרגו לאחר שנפלו מגובה בראש העין. מדובר ב-27 הרוגים בענף הבנייה מתחילת 2018 וכ-110 פצועים קשה עד בינוני - פי שניים מהממוצע במדינות המפותחות.

 הבניין שנפגע ממנוף במודיעין עלית. צילום: דוברות המשטרה
הבניין שנפגע ממנוף במודיעין עלית. צילום: דוברות המשטרה


זאת הסטטיסטיקה העצובה של ההפקרות בכ-13 אלף אתרי הבנייה בישראל עליהם מופעלת יחידת פיקוח של 28 מפקחים, כשרק 22 מהם פעילים וזאת אחרי שמשרד העבודה והרווחה הוסיף בינואר האחרון לראשונה מזה 12 מפקחים חדשים שלא כולם החלו לעבוד.

הבניין שנפגע ממנוף במודיעין עילית. צילום: דוברות המשטרה
הבניין שנפגע ממנוף במודיעין עילית. צילום: דוברות המשטרה