חשדות חמורים: סגן מפקד בית הסוהר "רמון" שבדרום, קצין בדרגת סגן גונדר, הורחק לעשרה ימים ממתקני שירות בתי הסוהר. ע"פ הודעת דובר השב"ס, הקצין הורחק במסגרת חקירה שיזם שב"ס בעניין חשד להטרדה מינית המיוחס לסגן המפקד, לאחר שהתקבלו נגדו תלונות משתי נשות סגל שטענו כי הוא ביצע בהן מעשים מגונים. נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, הפנתה את התלונות ליחידה הארצית לחקירות סוהרים, והקצין הורחק עם תחילת החקירה.


נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, מסרה כי ״לא אגלה סובלנות להתנהגות לא ראויה של סגל שב״ס. משימת המפקדים היא להגן על אנשי הסגל. זו תביעה פיקודית וערכית ממעלה ראשונה״.

כזכור, בחודשים האחרונים מתנהלת בשב"ס פרשה שנחשפה בערוץ 20 במסגרתה קצין מודיעין בכלא גלבוע נענה לבקשתו של מחבל מארגון הפת"ח, מוחמד עטאללה, שיעביר לאגף בו הוא שוהה סוהרות אותן ראה בבית הכלא. הקצין שיבץ את הסוהרות היכן שביקש האסיר, ועל פי הנטען הוא תקף אותן מינית מספר פעמים ונגע בהן. ביקורת הושמעה על כך שהשב"ס טייח את הפרשה, שקרתה בנובמבר 2017. קלינגר הנחתה להוציא את קצין המודיעין לחופשה כפויה בעקבות המקרה עד לסיום הליכי הבירור בעניינו.

בית סוהר רמון. צילום: אתר שב"ס


אחת הסוהרות המעורבות במקרה בכלא גלבוע סיפרה כי "האסיר הביטחוני ראה אותי ואמר לי בואי תעבדי באגף שלי, עניתי לו: ממש לא. יום אחד מפקד המשמרת שלי אמר לי שקצין המודיעין דרש שאעבור לעבוד באגף של האסיר. אמרתי לו שאני לא רוצה. המפקד ענה לי, 'דרשו אותך שם'. בהתחלה סירבתי להיכנס, זה אסיר שעושים לו הרבה כבוד בכלא, כולם משום מה דופקים לו חשבון”.

לפני כחודשיים התלוננה עובדת מרפאה בכלא עופר על הטרדה מינית מצידו של עציר ביטחוני השוהה בכלא. מהתלונה עלה כי בעת שהייתה מחוץ לאגף בזמן הליכה, חלף על פניה העצור ונגע לה בחזה. לטענת העצור, מדובר היה באירוע לא מכוון, שכן הוא בסך הכל הרים את ידו מבלי לראות את עובדת המרפאה וידו נגעה בה ללא שרצה בכך.