הארגונים המפעילים את מעונות היום, ובהם נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית ועשרות נוספים, שלחו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ, בו התריעו על סכנת הקריסה בה נמצאים מעונות היום הציבוריים. המכתב מגיע לאחר שבשבוע שעבר התכנסו הארגונים לדיון חירום בסיומו הכריזו כי לא יפתחו את המעונות ב-2 לספטמבר



"לנוכחה המצוקה המתמשכת", נכתב, "אנו שבים ומדגשים את המחסור הקיצוני במטפלות, תנאי העסקה בלתי הולמים, תקינה שאינה מאפשרת מתן מענה ראוי לתינוקות ולפעוטות ובעיות מהותיות נוספות". 



במכתב נטען גם כי "המצב במעונות המפוקחים אצל המפעילים הגדולים, הבינוניים והקטנים דומה, והקשיים זהים לכל המעונות. אדוני ראש הממשלה, אנו תולים בך תקווה כי תדע להדריך את השרים הרלוונטיים למצוא דרכים להתרת המשבר לטובת דור העתיד שלנו ולטובת החברה בישראל".



ליאורה מינקה, יושבת ראש תנועת אמונה, התייחסה לכך ואמרה כי "זהו צעד חסר תקדים. גופים, ארגונים ועמותות המפעילים מעונות במגזר הערבי, החרדי, הדתי והחילוני, מגויסים כולם למען המטפלות והתקינה במעונות היום הציבוריים בישראל. אני מקווה כי ראש הממשלה, שר האוצר ושר הרווחה יתגייסו בהקדם האפשרי כדי למנוע את המשבר וכדי שהאמהות לפעוטות יוכלו ללכת לעבודה כשהן יודעות שהאוצרות שלהן נמצאים בידיים הטובות ביותר".