הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד שלושת מארגני מסיבת הטבע אשר לפי החשד מעורבים במותה של החיילת טוהר דוד בת ה-19 במהלך מסיבה שארגנו בדרום הארץ לפני כשנה, כך פורסם הבוקר (ראשון). במשטרה מאמינים כי השלושה, תושב אשלים בן 32, תושב בת בן 38 ותושב ערד בן 34, מעורבים בגרימת מותה של הצעירה תוך הערכה כי השיהוי המשמעותי בפינויה של הצעירה  לקבלת טיפול רפואי היה גורם מרכזי במותה.

הערב הותרה לפרסום שיחה מוקלטת בה נשמעת פרמדיקית מד"א משוחחת עם המשטרה ומדווחת כי קיבלה קריאה, לפיה עוברי אורח מצאו בפניה ליישוב להבים, ליד תחנת האוטובוס, רכב עם בחורה שכנראה לא נושמת. בנוסף פרסמה המשטרה סרטון של מצלמות האבטחה באזור, ובו נראה הטנדר שהוביל את דוד הפצועה ליישוב להבים, לאחר ששכבה בו ארבע וחצי שעות, כשהיא מחוסרת הכרה.


בתוך כך, הוריה של טוהר, אבי ו-וויואן, אמרו ל"החדשות" כי מארגני האירוע "לקחו לילדה בת 20 שכל חייה לפניה, חיים מזהירים, את העתיד ואת הגורל שלה. אם הם היו לוקחים אותה לבית חולים באותו רגע שהם יצאו עם הטנדר, היא הייתה יושבת פה איתנו. זה היה מוות מיותר. ילדה שמבקשת עזרה, ואותם מארגנים מקבלים החלטה להשאיר אותה מתוך ידיעה שאין מי שיבוא ויודע לטפל בה, אז היא נהרגה. הם צריכים לקחת אחריות".

לדבריהם, "אחד המארגנים במקום אמר: 'תחזירו אותה, אני סטודנט לרפואה ויודע לטפל בה, אני לוקח אחריות'. בן אדם כזה לוקח אחריות על חיים של ילדה שמאותתת בכל הסימנים למצוקה. הילדה הכי אנושית שיש קיבלה את היחס שהכי לא מגיע לה. זה הטראומה שלנו, חוץ מהטרגדיה. הכל הכל ביחד, אנחנו לא יכולים לעכל את זה".



הדיווח כאמור, התקבל לפנות בוקר במוקד 100 של המשטרה ב-5.8.2017. כוחות משטרה שהגיעו למקום פגשו בצוות רפואי שהעניק באותם רגעים טיפול רפואי לדוד בעודה מחוסרת הכרה. לאחר מכן הועברה דוד להמשך טיפול רפואי בבית החולים. מתחקור ראשוני של צעיר שעמד בסמוך אליה עלה כי הוא זה שפינה את הצעירה ממסיבת טבע שהתקיימה במהלך אותו לילה.

חוקרי ובלשי המשטרה לא השתהו והגיעו אל תוך השטח בו התקיימה המסיבה. הם ביצעו שורה של מעצרים, בהם של הדי ג'יי, ועיכבו 10 חוגגים במטרה להבין מה התרחש באותה מסיבה שהתקיימה ללא רישיון, בניגוד לחוק וללא גורמי רפואה במקום.יממה לאחר מכן עצרו החוקרים את אחד ממארגני מסיבת הטבע ועם התקדמות החקירה נעצרו שני שותפיו כאמור. כעבור שלושה ימים התקבל במשטרה הדיווח לפיו דוד נפטרה בבית החולים  ומעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בחשד להריגה.

מתיק החקירה עלה, כי במהלך המסיבה נחבלה דוד בראשה לאחר שנפלה על גבה לאחור והתמוטטה. בשלב מסוים אותרה על ידי מארגני המסיבה ואלו העלו אותה לארגז אחורי בטנדר שהיה ברשותם, ולאחר ניסיון טיפול רפואי לא מקצועי הבינו כי אין מנוס אלא להעבירה לטיפול של גורמי רפואה. מי שהעניק את הטיפול הראשוני, כך עולה החשד, היה סטודנט לרפואה ואחד ממארגני המסיבה, שסבר כי ביכולתו לשפר את מצבה. דקות אחדות לאחר שהטנדר עשה דרכו אל מחוץ לשטח שבו נערכה המסיבה, בעקבות שיחות שניהלו ביניהם המארגנים ומחשש להפסקת המסיבה על ידי המשטרה באם תיחשף לאירוע, הוחלט להשהות את פינויה והטנדר שב על עקבותיו כשדוד החבולה עדיין מוטלת בארגז האחורי.

רק בחלוף ארבע וחצי שעות, במהלכן הושארה דוד בארגז הרכב כשמצבה הרפואי מתדרדר ומחמיר, החליטו המארגנים להוציאה בכל זאת לכביש הראשי על מנת להזעיק צוותי רפואה מקצועיים שיעניקו לה את הטיפול הנחוץ. אלא, שבדיעבד מסתבר כי ההחלטה התקבלה באיחור רב והשעות בהן הייתה דוד מוטלת ברכב ללא טיפול היו קריטיות עבורה. המשטרה שחררה היום סרטון בו נראה הטנדר כאמור, עוזב את מתחם היער ונוסע לכיוון הכביש הראשי. לפי ההערכה מותה של הדוד נגרם בשל שיהוי רב בפינויה לקבלת טיפול רפואי, כל זאת מטעמים תמוהים של המארגנים אשר חששו כי התערבות גורמי הרפואה תוביל להופעתה של המשטרה ולפיזור המסיבה, מהלך שיסב להם הפסדים ונזקים כספיים.