בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) עד ליום ראשון את מעצרו של מאמן הכדוריד בנו ריינהורן, החשוד בביצוע של למעלה מ-140 מקרים של עבירות אינוס, מעשים מגונים, ועבירות מין נוספות, כולן באמצעות הרשתות החברתיות. מדובר בפרשת פדופיליה, מהחמורות שהתרחשו בשנים האחרונות בישראל. המשטרה חושדת כי ריינהורן פגע לא רק בנערות בישראל אלא גם בחו"ל.



בדיון שהתקיים הבוקר, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של ריינהורן בעשרה ימים נוספים, כשלטענת המשטרה, הבקשה לא היתה מוגזמת על מנת לאפשר לבית המשפט לפקח על החקירה. פרקליטיו של ריינהורן, עוה"ד רעות רחמן וגיא פלנטר, תהו מדוע צריכה המשטרה ימי מעצר נוספים, כשנותרו לה, לדבריה, שתי פעולות חקירה. נציגי המשטרה, רפ"ק אורי שדה ופקד ריבי דרור-כהן, השיבו לסנגורים כי נכון לעת הזו נותרו 4 פעולות חקירה ועוד 7 פעולות נוספות, פרי החקירה בימים האחרונים. הם אישרו כי להערכתם לא יוכלו לסיים את הפעולות הללו בפרק הזמן שביהמ"ש הקצה להם וכי הם סבורים כי יבקשו הארכת מעצר נוספת. 
סנגוריו של החשוד טענו שהמשטרה חשפה את פרטי זהותו המלאים של החשוד, לרבות שיטות הפעולה שלו לכאורה, ועל כך השיבו נציגי המשטרה, כי חשיפת זהותו הובילה לתלונות נוספות ומודעות הציבור עלתה. "אני מקווה שמודעות הציברו עלתה, אולם אין ספק כי בנקל אפשר להמשיך ולפגוע בקטינות כאשר מדובר בגילאים צעירים אליהם מכוון החשוד. יתרה מזאת, החשוד לא הסתפק בפגיעה בנערות בישראל, ופגע גם בנערות מחו"ל", אמרו נציגי המשטרה, והוסיפו כי "אין ספק שהחשוד פגע באופן סדרתי באמצעות הרשת, כולל בקטינות בסביבתו".

נציגי המשטרה הבהירו בביהמ"ש כי נכון להיום אי ראיות לפגישות מחוץ לעולם הסייבר בין החשוד לקורבנות, אולם טענה כי מדי יום פגש החשוד כמה מקורבנותיו באמצעות האינטרנט.

בנו ריינהורן בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
בנו ריינהורן בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
באי כוח החשוד אמרו כי הם משאירים לשיקול ביהמ"ש את תקוטת הארכת המעצר אך ביקשו כי הוא יפקח על החקירה. לדבריהם, הפרסומים בכלי התקשורת הגיעו לידיעת רוב הציבור ואילו הפגיעה האנושה בחשוד ובבני משפחתו שהיא פגיעה בלתי הפיכה, נעלמה. "הוא נחשף לעיני כל".

שורה של עבירות מין חמורות
השופטת דקל-נווה החליטה להאריך את מעצרו של ריינהורן, כשהיא מציינת כי מדובר במי שמיוחסות לו עבירות של בעילת קטינה מתחת לגיל 16 שלא בהסכמה, מעשה סדום שלא בהסכמה, בעילה במרמה, מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16, מעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקטין, שימוש בגופו של קטין ופרסום תועבה, העברת מידע כוזב למחשב, קבלת דבר במרמה, התחזות לאדם אחר במטרה להונות, הטרדה מינית והחזקת פרסום תועבה. 
לדבריה, מדובר בהארכת מעצר שלישית, מאז נעצר ב-7 באוגוסט. המשטרה הגישה דוח סודי בו פירטה בהרחבה את פעולות החקירה שבוצעו מאז המעצר, "וניתן להתרשם מתיק החקירה כי המשטרה פועלת במרץ לקידום החקירה וכי מאז הארכת המעצר הקודמת החשדות התבססו והתחזקו, וללא ספק היקף החקירה הוא רחב ואף מתרחב".
השופטת דחתה את טענת ההגנה, לפיה מסוכנות החשוד אוינה, "אך בשל זהותו בתקשורת, שלכאורה מרבית קורבנותיו הן קטינות, חלקן צעירות בימים, לא ברור לי עד כמה הן חשופות למידע המתפרסם בתקשורת. אציין כי החשוד אינו משתף פעולה בחקירה, שומר על זכות השתיקה, עובדה שמקשה על קידום החקירה".  

ריינהורן נעצר לפני כשבועיים וחצי, לאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביחידת 105 שבלהב 433 במשטרה (היחידה לפיצוח עבירות פדופיליה ברשת) במהלכה הצליחו החוקרים להתחקות אחר דרכי פעולתו שלו, ומהן עולה כי הוא יצר קשר עם קטינות בגילאי 15-9 באמצעות הרשתות החברתיות וואטסאפ, אינסטגרם ואחרות, התחזה לאישה והציג עצמו כבעליה של חברה לייצוג דוגמניות, וכך הצליח להלהיב את הבנות ולרכוש את אמונן אט אט בשיחות בין הצדדים. 

ריינהורן בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
ריינהורן בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



במהלך ההתקשרות איתן הבטיח החשוד לקטינות ליצור עבורן "בוק" צילומים מפואר ולדאוג עבורן לעבירות דוגמנות. כשהבין שהקשר הדוק, תוך שהוא משמר את הקשר ומנהל שיח נעים ומחמיא, סברו הבנות כי הן משוחחות עם חברה טובה שנמצאת בשבילן מעבר לקו. בשלב הזה, כך סבורים במשטרה, ידע החשוד לנצל את תמימותן של הקטינות ואת האמון שרכשו לו, ולהפוך ל"מפלצת", שמנצל קורבנות רכות באמצעות הרשתות החברתיות.



על פי החשד, ריינהורן הדריך את הבנות לחשוף את גופן בפניו, ואף להחדיר חפצים לאיבריהן המוצנעים, תוך שהוא מבצע בהן עבירות מין ברשת, ומעשי אינוס. נציין כי במרבית המקרים שבמהלכם פנה החשוד לקטינות הוא עשה זאת כשהן נמצאות בביתן, וברוב המקרים כשהוריהן נמצאים בבית. במשטרה עמדו על כך שזהותו תיחשף ונעשתה פנייה לביהמ"ש המחוזי בלוד, שהתיר לפרסם את פרטי זהותו המלאים של החשוד כדי לאשר לקורבנות נוספים, אם קיימים, להתלונן במשטרה.