יוצאים לדרך: לאחר עיכוב של כשנה ביישום חוזר המנכ"ל של משרד הבריאות, שהורה בין השאר על הפעלת אפליקציה ייעודית לשיתוף פעולה בין מד״א וארגון החירום המתחרה איחוד הצלה, הודיע היום (שני) משרד הבריאות על השקתה. נכון לעכשיו, משרד הבריאות לא ציין מתי תחל לפעול טכנולוגיית המידע החדשה.



האפליקציה מיועדת להוות מערך כוננים לאומי אליה יוזרם המידע המגיע, באופן כזה שמוקד מד״א ומוקד איחוד הצלה יקבלו במקביל את הנתונים בזמן אמת. כך, יתאפשר להזניק את אנשי הרפואה ברשת המתנדבים של שני הארגונים יחדיו.
"מדובר במהלך חשוב שיביא להצלת חיים תוך שיתוף פעולה הדוק ומשותף בין ארגוני החירום מד״א ואיחוד הצלה", אמר סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן (יהדות התורה).

גם מנכ״ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, התייחס: ״אנו מודים לסגן השר ליצמן, למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, למשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו ולצוות המקצועי שפעלו לפיתוח האפליקציה. אנו מקווים שהדבר יביא לשיתוף פעולה ושיתוף מידע כנדרש, דבר שיקצר את זמן ההגעה של המתנדבים לאירועי החירום ויביא להצלת חיים".

כזכור, לפני כשנה הוחלט, לאחר מאבקים והתכתשויות בתקשורת בין שני גופי ההצלה, כי הזנקת כונני מד"א ושאר העמותות תבוצע באמצעות האפליקציה הייעודית שפותחה במגן דוד אדום ולא יפורסמו מספרי חירום אחרים מלבד 101. מטרת ההחלטה היא שפניות הציבור ינוקזו רק דרך מוקד הכוננים הלאומי של מגן דוד אדום במטרה לייעל את התהליך.