תת ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר במשטרה שטוען שיש בידיו ראיות להתנהלות פלילית בקרב הפיקוד הבכיר בארגון, פנה היום (שני) פעם נוספת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו להעניק לו חסינות הניתנת לחושפי שחיתויות. בכתב ששלחו עורכי דינו ליועמ"ש, טען ניר כי בכך שהיועמ"ש מסרב להעניק לו חסינות, הוא למעשה גורם לכך שחשודים בביצוע פשעים לא יועמדו לדין.



בין השאר קראו נציגיהם של ניר ושל רפ"ק צ' המאשימה את ניצב רוני ריטמן בהטרדתה המינית, עורכי הדין חי בר-אל ומיכאל דבורין, "לחקור את החשדות החמורים נגד מפכ"ל המשטרה, ניצב ביתן, ניצב יצחקי ונוספים, במלוא הרצינות וכובד הראש הראוי", עוד הם מוסיפים כי הם מצפים מהיועמ"ש "שלא לתת יד לרדיפת חושפי שחיתות, תנ"צ ניר ורפ"ק צ'".



מהמשטרה נמסר: "רק סומא לא יזהה את הקשר בין ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד גיא ניר ובין ניסיונו המעורר שאט נפש להציג עצמו כ"חושף שחיתויות". נגד השניים הוגש כתב אישום בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל, לאחר שמיצו כל הליך משפטי אפשרי בבתי המשפט כדי למנוע זאת.
זאת ועוד, לאחר שסירב הקצין לעבור תהליך התאמה תעסוקתית כמתחייב בחוק, בוצע הליך שימוע לפיטוריו על רקע אי התאמה תעסוקתית". 
 
"זה לא פחות ממעורר שאט נפש כיצד קצין הנחשד בעבירות חמורות ומסרב להוכיח כי הוא עומד בנורמות הבסיסיות, ממשיך לחתור לפגיעה בקצינים בכירים אשר עברו הליכים תעסוקתיים מחמירים הנהוגים במשטרת ישראל על פי החוק- ונמצאו ללא רבב. למען הסר ספק, משטרת ישראל מתמודדת עם העבירות המשמעתיות של הקצין, בעוד שאיננה מוסמכת (לפחות עד פיטוריו) לחקרו על חשדות לפלילים. פניה בנושא זה הועברה כזכור ליועמ"ש לממשלה".
 
כזכור, זאת לא הפעם הראשונה בה מבקש ניר חסינות ממנדלבליט לפני שיעביר את החומרים שבידיו לידי היועמ"ש, ורק לפני ארבעה ימים סרב היועמ"ש לבקשתו של השוטר הבכיר, ואמר שלא יעשה זאת בלי לראות את  החומרים שבידיו קודם לכן. בשיחה בין השתיים הבהיר היועמ"ש כי קצין משטרה היודע על דבר העבירה אמור לנהוג כפי המצופה ממנו במקרים שכאלו, כלומר, להעביר את החומרים ללא תנאים וזאת עד לבירור מהימנותם.