חודש בלבד חלף מפסק הדין של השופט ארז יקואל בעניינה של מנהלת בית הספר בצפון תל אביב, בו עבד המורה הפדופיל שאול שמאי, שקבע כי המנהלת לא תוכל להישאר בתפקידה עקב התנהלותה, מסר הבוקר (שלישי) משרד החינוך כי המנהלת תישאר במערכת החינוך ולא תעזוב אותה. היא תעסוק מעתה בהדרכה לצמצום פערים ופדגוגיה בעבודה מול מנהלים ומורים.



בעקבות כך, שלחה המנהלת מכתב להורים ובו הודיעה כי היא עוזבת את בית הספר הנוכחי. במכתבה, התעלמה מפסק הדין שקבע כי היא חייבת לעזוב את התפקיד משום שהיא "לוקה בפגם מנהלי ואין להותירה על כנה", וכתבה כי "בעצה אחת עם בני משפחתי אני נפרדת מבית הספר וממשיכה הלאה לתפקיד חינוכי חדש". עוד כתבה המנהלת, כי "אירועי השנה האחרונה על כל חלקיה היו קשים, מורכבים ומטלטלים. כואבת עדיין עד עמקי הנשמה את אשר ארע".



ר', אחד ההורים שילדו נפגע בפרשה, אמר ל"מעריב-אונליין" כי ההורים מסתכלים קדימה ומחכים למנהל או המנהלת שיגיעו ויעשו תיקון עם הילדים והקהילה: "אנחנו מצפים למנהל חדש, בעל שיעור קומה שיוכל להשקיע אנרגיה בכל בית הספר ולא רק בכיתות שנפגעו, לבנות הכל מחדש. זו קהילה טובה, עם ילדים טובים שמגיע להם שיהיה קצת יותר טוב".



מכתב הפרידה ששלחה המנהלת להורים. צילום מסך



"אין פה שמחה לאיד, חבל שהיינו צריכים להגיע לדבר הזה", אמר על עזיבתה של המנהלת. "כל השיחות, הפגישות והמכתבים במהלך השנה, זה היה די ברור לאן זה הולך, למה היינו צריכים להגיע למשפט? זה לא ברור. השכל הישר והשפיות היו אמורים להכתיב פתרון הגיוני במהלך השנה בלי כל מחול השדים הזה מסביב. היה אפשר לעשות את הדברים אחרת, לחבק את הקהילה ובית הספר ובמקום זה ברחו".



ר' מדגיש כי לא רק המנהלת אשמה במחדל: "השופט כתב באופן ברור שיש אנשים במשרד החינוך שאישרו את זה, זה לא שרק המנהלת עשתה הכל, יש עוד אנשים שכביכול יש נגדם חקירה אבל אף אחד לא מסתכל על זה כי הם לא בפרונט, אנחנו מכירים אותם בשמות לא פגשנו אותם מעולם, הם נושאים באחריות לא פחות מהמנהלת".



ל', אם נוספת לילד בבית הספר אמרה הבוקר כי "יש תחושת סיפוק, הקלה אדירה. האמת והצדק יצאו לאור רק בעקבות פסיקת בית המשפט". על תוכן המכתב של המנהלת ל' אומרת כי "היא הוכיחה שוב במכתב שכתבה להורים שהאינטרס שלה האישי קודם לטובת הילדים ובית הספר. אלה דברים שראינו במשך השנים ובמיוחד בשנה האחרונה כשהיא טיפלה בעצמה וקידמה את הקו האישי שלה על חשבון טיפול בילדים שלנו. אנחנו לא מופתעים מהנוסח".



לטענתה, אם לא פסיקת בית המשפט המנהלת הייתה ממשיכה בתפקידה: "ברור לנו שאם לא פסיקת בית המשפט והמלחמה הארוכה שהסתיימה בפסיקה חד משמעית של בית המשפט המחוזי, היא הייתה עדיין במקומה ומשרד החינוך היה מאפשר לה להמשיך לבצע את העוולות על חשבון הילדים שלנו".