השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אישר אתמול את רפורמת הנשק, המרחיבה את הזכאות לנשק ליוצאי יחידות קרביות בעלי רובאי 07. הרפורמה נתקלה בביקורת קשה, לאור כמות הנשק הגדולה שבלאו הכי מסתובבת ברחובות. ניצב בדימוס ברטי אוחיון, לשעבר ראש אגף המבצעים במשטרה, דווקא תומך במהלך. "אם הייתה כאן אווירת שלום וביטחון אפשר היה לחשוב שההחלטה של השר היא בעייתית", אמר היום (שלישי) לענת דוידוב ודידי הררי ב-103FM. "מכיוון שהמצב הביטחוני התדרדר ואנשים נהרגו, יש שטוענים שאילו היה מישהו מהסביבה שהחזיק גם הוא נשק ניתן היה להגיב מהר יותר ולצמצם את מספר ההרוגים. בתקופת הפיגועים האחרונה מעורבות של האזרחים הביאה לסיכול האירוע".



דידי הררי התייחס לדבריו: "אנחנו נמצאים במדינה בה המון אנשים מסתובבים עם כלי נשק, כולל חיילים ואנשי משטרה. אין להמעיט במזג הישראלי והלחץ התמידי בו אנחנו נמצאים כשכל שעה אנחנו שומעת מבזק חדשות. זה לא קצת יותר מדי לתת נשקים לאנשים שיכולים להיות חמומי מוח?".



ניצב בדימוס אוחיון אמר כי "התוספת היא לאנשים שעברו את רובאי 07, התואם ללוחמי גולני, צנחנים וגבעתי. אלו אנשים שהחזיקו בעבר נשק חי ומיומנים בנושא. הם לא משוחררים מההכשרות המיוחדות. מי שעומד בכללים היום ויורה כמה כדורים זכאי לקבל אקדח גם אם לא פעל עמו בעבר. כיום יידרשו לקחת שיעורים ולעבור מבחן".



כשנשאל אם הוא סומך על האנשים שמתעצבנים גם על הנהגים בכבישים השיב: "בשירות הצבאי. אם היינו מסוגלים להגיע למצב בו המשטרה הייתה מסוגלת להגיב תוך דקה-שתיים זה היה מצוין. הדבר בראשון שהשוטרים צריכים לעשות בזמן אירוע עם מחבל הוא לחתור למגע כדי לצמצם את זמן האירוע".



אוחיון התייחס למדיניות הנשק בארצות הברית: "כשהיה שם פיגוע חבלה לקח לאנשים דקות רבות עד שמישהו בכלל הסכים להתערב. זה המצב שאנחנו רוצים שיקרה אצלנו? אסור לתת לנשק לאדם עם בעיות בריאותיות נפשיות ולמי שלא עמד בתנאים הנוקשים של המשרד לביטחון פנים".