בהלת העכברת התפוגגה? 50 אלף מטיילים פקדו היום (שלישי) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים וברשות הטבע והגנים מתחילים לראות מגמה של התאוששות במספרם ביממה האחרונה באתרי המים המותרים לטיול בצפון הארץ וכי ההבהרות של בכירי הרשות ומשרדי הממשלה באשר לביטחון בטיול ברוב נחלי הגליל חלחלה.
הזרמת מים נקיים לנחל משושים. צילום: אורי וזנה, רשות הטבע והגנים

אתמול נכנס להילוך גבוה מבצע הזרמת המים הנקיים לנחלי דרום רמת הגולן שעדיין סגורים לטיול, לאחר שרשות הטבע והגנים, מקורות ורשות המים החלו להזרים 70 קוב מים לשעה לנחלים זוויתן, משושים והמג'רסה על מנת להפחית מהנחלים את ריכוז המזהמים המצויים בהם. עם זאת, רק לקראת ראש השנה יתברר האם הניסיון לאושש את הזרימה בנחלים הצליח להתגבר על ריכוז המזהמים באתרים שנסגרו.מרשות הטבע והגנים נמסר כי בלטו אתרי המים בצפון בכלל וברמת הגולן בפרט בהם הרחצה מותרת כרגיל כגון: שמורת טבע נחל שניר עם כ-2,700 מטיילים, שמורת טבע תל דן עם 2,000 מטיילים, הגנים הלאומיים חורשת טל ואכזיב עם כ-1500 מטיילים בכל אחד מהם וגן לאומי גן השלושה עם כ-1,700 מטיילים. אתרים נוספים שבלטו היו הגנים הלאומיים מצדה וקיסריה ושמורת הטבע עין גדי. 

חורשת טל, היום. צילום: רשות הטבע והגנים
 
שר החקלאות בסיור בגולן. צילום: רשות הטבע והגנים


רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים אמרה כי "שמחנו לפגוש היום אלפי מטיילים שפקדו את אתרי המים ברמת הגולן ובצפון בכלל ונהנו מחווית טיול קייצית ומהנה. שמחנו לראות שקהל המטיילים יודע לזהות אילו אתרים מותרים לרחצה ואלו לא ובהתאם ממשיך לטייל וליהנות בצפון. מספרי המטיילים שהגיעו היום ואף אתמול לאתרי הצפון בהחלט מרשימים נוכח ירידה מסוימת בתנועת המטיילים שחווינו לפני מספר ימים עקב הדיווחים על מחלת העכברת. אני קוראת לציבור המטיילים להמשיך לטייל בטבע היפה של ישראל".
מוקדם יותר היום, אנשי רשות הטבע והגנים בראשות שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים ערכו היום סיור משותף עם הנהלת משרד הבריאות בהובלת פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, בנחלי דרום רמת הגולן. זאת על רקע העכברת ובמטרה לבחון מקרוב את ההשפעות הסביבתיות של הזרמת המים לנחלים ובחינת הפתרונות להפחתת הזיהום בחלק מהנחלים בדרום הגולן. לחלק מהסיור הצטרף גם שר החקלאות אורי אריאל. השלושה קראו למטיילים להמשיך לטייל ברמת הגולן ובנחלים ובמעיינות המותרים לרחצה וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים לגבי הנחלים בהם מותר לרחוץ לעומת אלו שנאסרו לרחצה.